نخستین مانور کشوری کاهش مصرف برق ادارات در خراسان جنوبی برگزار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: نخستین مانور سراسری سال ۱۴۰۰، با هدف کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات تابعه وزارت نیرو، امروز در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی دادگر صبح امروز در حاشیه این مانور اظهار داشت: یکی از چالش های اصلی سال جاری افزایش بی سابقه مصرف ناشی از گرمای هوا و کاهش تولید برق آبی در کشور برای گذر از پیک تابستان است که برای مدیریت آن برنامه های جامعی در نظر گرفته شده است، تا با اجرای آن ها بتوانیم گذر موفق و بدون خاموشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این مانور در راستاي همراهي با وزارت نيرو و فرهنگ سازي مديريت مصرف برق در عبور از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ اجرا می شود بیان کرد : دراین راستا ، حدود ۴۵ ساختمان اداری در ۱۱ شهرستان استان به میزان ۵۰ درصد مشابه سال گذشته، مصرف خود را کاهش خواهند داد و با به کارگیری مولد های خود تامین از ساعت ۱۱ صبح تا پایان وقت اداری به کار خود ادامه می دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال جاری و هم چنین گرمای زود رس و رشد مصرف در استان و کشور ، مدیریت و بهینه سازی مصرف برق ساختمان های اداری را بسیار ضروری دانست.

دادگر اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مبنی بر کاهش مصرف برق تمامی ادارات، مقرر شد تا این کاهش مصرف به عنوان نمونه از ساختمان های وزارت نیرو شروع شود.

وی آغاز اقدامات عملی اصلاح الگوی مصرف در دستگاه های اجرایی را از اهداف مانور کاهش مصرف در شرکت های صنعت آب و برق استان بر شمرد و افزود: اتخاذ راهکارهای عملیاتی با هدف فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق و افزایش تاب آوری مجموعه های اداری با راه اندازی مولدین دیزلی از دیگر برنامه های اجرایی این مانور بود.

بیشتر بخوانید   مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی: خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با تاکید بر اینکه این مانور در هفته آینده برای کلیه دستگاه های اجرایی استان با هدف کنترل مصرف ساختمان های اداری در حد ۵۰% مصارف دوره مشابه سال قبل در ساعت فعالیت و استفاده از مولدین دیزلی برای حفظ تاب آوری ادارات به مدت حداقل سه ساعت برگزار خواهد شد، افزود: لازم است دستگاه های اجرایی در ایام اوج بار پیش رو، ضمن کاهش و کنترل بار مصرفی در ساعات اداری در حد ۵۰% نسبت به مدت مشابه و کنترل بار در سطح ۱۰% برای ساعات غیر اداری جهت تامین نیازهای اولیه و ضروری نیز اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها