طرح تولید استیل کورد با مشارکت هلدینگ امید و کویرتایر اجرا می‌شود

طرح” تولید استیل کورد” با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر با مشارکت شرکت کویرتایر، از جمله تفاهم‌نامه‌هایی بود که در ششمین ستاد توسعه خاوران مبادله شد.

یه گزارش “پیام خاوران“، استاندار خراسان جنوبی در ششمین جلسه ستاد توسعه خاوران اظهار داشت: سه تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در این ستاد به امضا رسید.

ملانوری خاطر نشان کرد: یکی از این طرح ها، طرح استیل کورد با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر است که با مشارکت شرکت کویر تایر و شرکت امید به امضا رسید.

وی با اشاره به این که دوره سرمایه گذاری این طرح، یک ساله است، ادامه داد: با توجه به اینکه تشریفات قانونی این طرح در حال انجام است، عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به این که طرح استیل کورد توجیه اقتصادی داشت، شرکت سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری در کل طرح را پیشنهاد داد، اما از آنجایی که به دنبال ترغیب مردم به سرمایه گذاری هستیم، زمینه مشارکت مردم استان را در این طرح فراهم کرده ایم.

ملانوری متذكر شد: ۵۱ درصد حجم سرمایه‌گذاری در این طرح توسط شرکت امید صورت می گیرد و مردم می‌توانند برای مشارکت در این طرح، سهم بخرند و برای بخشی که باقی بماند، سرمایه گذار سومی که  اعلام آمادگی کرده، ورود خواهد کرد.

وی گفت: در طرح‌های که از توجیه اقتصادی آن ها مطمئن هستیم، این طرح ها را با انتخاب مدیرانی که توانایی دارند، اجرایی می کنیم تا مردم هم اعتماد نمایند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح دیگری که در قالب تفاهم‌نامه به امضاء رسیده، طرح تولید روغن لانولین از پشم گوسفند به عنوان یک طرح منحصر بفرد در کشور است، گفت: این طرح  با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴ نفر در منطقه ویژه اقتصادی استان با دوره سرمایه گذاری ۶ ماهه احداث می شود.

بیشتر بخوانید   بخش ساختمان در صدر حوادث کار خراسان جنوبی

ملانوری اظهار داشت: در حالی که ظرفیت تولید روغن لانولین در کشور وجود دارد، ما سالانه ۲۰۰ تن روغن از خارج کشور وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی، اولین استانی است که این طرح را با مشارکت مردم و اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایر و سرمایه گذاری بخش خصوص اجرایی می کند تا تولید این نوع روغن را برای اولین بار در کشور داشته‌باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح پرس ام دی اف نیز با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که در ستاد توسعه خاوران به امضا رسیده و این طرح نیز در منطقه ویژه اقتصادی استان در دوره ۶ ماهه اجرایی خواهد شد.

ملانوری ادامه داد: طرح پرس ام دی اف نیز توجیه اقتصادی در داخل استان و کشور دارد و با توجه به انگیزه‌ سرمایه گذار، از این طرح حمایت می‌کنیم تا هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی گفت: این سه طرح که در جلسات قبلی این ستاد به جمع‌بندی رسیده بود، امروز در قالب تفاهم‌نامه هایی به امضا رسید.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها