۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج دیدارش با آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: بنا به وعده شخص وزیر، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات بهره مند می‌شوند.

وی متذکر شد: در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی از رشد ۶ برابری بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات در دولت دوازدهم خبر داد و افزود: در ابتدای دولت دوازدهم، تعداد ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده اند که این رقم در حال حاضر به ۶۰۰ روستا رسیده است.

وی تأمین این زیرساخت مهم در مناطق روستایی را از برنامه‌های اولویت دار دولت عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شرایط جغرافیایی استان تصریح کردد: هم مرزی با افغانستان و قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور، ضرورت توسعه شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی استان را دو چندان می کند.

ملانوری با تأکید بر این که وجود استارتاپ‌های فعال مبتنی بر فاوا از مهمترین ظرفیت‌های استان است، خاطرنشان کرد: مطالبه ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که در راستای حمایت از این استارتاپ‌ها که نقش بسیار مهمی هم در اقتصاد و اشتغال استان دارند، طرح ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال را پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: موافقت با راه اندازی این پارک و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تهیه تجهیزات و امکانات آن را از وزارتخانه انتظار داریم.

به گفته وی؛ راه اندازی این پارک در بحث معرفی جاذبه‌های گردشگری و محصولات کشاورزی و معدنی، کمک به توسعه صنایع فرآوری، بازاریابی و ایجاد بازار فروش دائمی و در نتیجه درآمدزایی و ارتقاء سطح رفاه افراد جامعه بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید   8 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

استاندار خراسان جنوبی در ادامه توسعه ارتباطات روستایی را خواستار شد و گفت: با عنایت به شیوع ویروس کرونا و ضرورت افزایش کاربری‌های مبتنی بر ارتباطات به ویژه در بحث آموزش، زیرساخت‌های ارتباطات روستایی باید توسعه پیدا کند.

ملانوری به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت که بعد از بحث و رایزنی، ارتقای ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل ۴، اجرای ۵۰ سایت نسل چهار و اجرای ۶۰  سایت همراه روستایی مورد تأیید واقع شد.

وی افزایش اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی استان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز مطرح کرد که با موافقت وزیر همراه شد.

استاندار خراسان جنوبی از وضعیت ترانزیتی جاده ای استان گفت و اظهار داشت: تأمین زیرساخت‌های لازم به منظور برقراری ارتباط بی نقص برای رانندگانی که در محورهای استان تردد می‌کنند، مهمترین خدمتی است که به این بزرگواران ارائه می شود.

پیشنهاد ملانوری برای تقویت پوشش همراه جاده ای نیز با قول مساعد وزیر همراه شد.

شایان ذکر است: معاون امور دولت، مجلس و امور استان‌ها، مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارتخانه، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارتخانه و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها