نقش صداوسیمای خراسان جنوبی در فرهنگ سازی مصرف برق موثر است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: نقش صداوسیمای خراسان جنوبی در فرهنگ سازی مصرف برق موثر است.

به گزارش ” پیام خاوران“، مهدی دادگر در نشست تبیین و بررسی نحوه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص مشکلات و چالشهای فراروی صنعت برق کشورو استان در اوج بار سال ۱۴۰۰ که با حضور مدیرکل ومعاونان صدا وسیمای خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه تابستان بسیار سختی در خصوص تامین برق مشترکین در پیش رو داریم برای گذر از اوج بار امسال به همکاری همه ارگانها، سازمانها، مردم و  مشترکان نیاز داریم.

وی  افزایش گرمای هوا،کاهش آب سدها و کمبود قابل توجه تولید برق نیروگاهی به علت کاهش نزولات آسمانی، همچنین افزایش تعداد مراکز رمز ارز غیر مجاز و افزایش بار مصرفی صنایع و کشاورزان را از جمله دلایل افزایش مصرف برق نسبت به سال گذشته بیان کرد و افزود: در ابتدای سال جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش بی سابقه مصرف برق ۲۲ درصدی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال بروز خاموشی به علت افزایش بار شبکه های توزیع، اقدامات و برنامه‌های مفصلی در حوزه‌های مختلف از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر ابلاغ شده که فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف از عمده‌ترین این برنامه‌هااست.

دادگر با اشاره به سهم عمده و تعیین‌کننده رسانه‌های جمعی در بحث فرهنگسازی و تحولات فرهنگی افزود: صدا و سیما به عنوان یکی از پرمخاطب ترین و تاثیرگذارترین رسانه ها می‌تواند نقش مهمی در اطلاع رسانی و ایجاد فرهنگ مثبت در مصرف برق داشته باشد.

وی با تقدیر از صدا و سیمای استان که در زمستان گذشته همکاری ویژه ای با شرکت برق استان در راستای کنترل بار زمستان صورت گرفت بیان کرد:  امیدواریم با کمک صداوسیمای استان و  انجام سایر اقدامات ابلاغ شده، سال ۱۴۰۰ را بدون خاموشی و یا با حداقل خاموشی سپری کنیم.

بیشتر بخوانید   تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سربیشه فعال شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  خراسان جنوبی تغییر ساعت کاری ادارات، کاهش مصرف برق ادارات به میزان ۵۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در ساعت اداری، جمع‌آوری رمز ارز های غیر مجاز و عقد قرارداد با صنایع و کشاورزان برای مدیریت پیک بار استان را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان خراسان جنوبی نیز در این نشست با تاکید بر نقش اساسی و مهم رسانه در حوزه فرهنگ سازی اظهار داشت: مصرف بهینه برق موضوع مهمی است و باید فرهنگ سازی شود،  چرا که بدون شک هرگونه قطعی برق چه در بخش صنایع، کشاورزی و ….  مردم را دچار مشکل خواهد کرد.

علیرضا آینه دار به نقش ویژه بانوان در اجرای فرهنگ مدیریت مصرف اشاره داشت و افزود: برنامه ریزی برای فرهنگ سازی باید به گونه ای باشد که شامل همه اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال باشد.

وی آمادگی  صدا وسیمای استان را برای همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان در حوزه های مختلف صدا ، سیما، خبر و فضای مجازی اعلام کرد و گفت:مرکز صدا و سیمای استان برنامه های مختلف و پر بیننده دارد و در هر حوزه‌ای که بیشترین بازده را داشته باشد نسبت به تولید و پخش برنامه‌های مختلف با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها