سرمایه‌گذاری۸۴۰ میلیارد تومانی با انعقاد ۳ طرح در استان خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ستاد توسعه خاوران با انعقاد سه طرح سرمایه گذاری در بخش خصوصی ۸۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید مولانوری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  اظهار داشت: با چند موضوع مهم در این روزها درگیر هستیم که یکی بحث کرونا است که مدیریت بیماری کرونا بسیار جدی است.

وی افزود: جدا از اینکه ۱۵ ماه درگیر این بیماری هستیم اخیراً با ورود ویروس هندی کشور ما نیز ما  تحت تهدید است و اگر از راه زمینی شیوع کند از مرزهای شرقی خراسان جنوبی این تهدید جدی است و مراقبت‌های بیشتر در مرز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی تاکنون از ویروس هندی مصون بوده وبه لحاظ مدیریت کرونا ویروس در استان تعداد ابتلاها کاهش یافته است، افزود: همچنین تعداد فوتی‌ها نیز رو به کاهش است که امیدواریم با مراقبت‌های جدی این بیماری را شکست دهیم.

ملانوری ادامه داد: تزریق واکسیناسیون نیز که در استان و کشور در حال انجام است امید است برای افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند و در اماکن‌ پرخاطره کار می‌کنند به طور ویژه تر عمل شود.

استاندار خراسان جنوبی به اصناف که آسیب زیادی از کرونا دیدند اشاره و تصریح کرد: جلسات مختلف برای این قشر برگزار شد و در جلساتی که با بانک‌ها برگزار شد مقرر شد که تا ۱۲ قسط بدون جریمه به اقساط آنها متحمل شود و مالیات هم هرچه اظهارنامه کردند پرداختی آنها را بپذیرند.

ملانوری ادامه داد: از نظر تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی نداریم و تاسیسات و تجهیزات پزشکی در استان مطلوب است و در حوزه اقدمات عمرانی هم آنچه سال گذشته قول داده بودیم با شدت در حال انجام است و  پایان سال گذشته با وجود همه کمبودها پیگیری‌های جدی از طریق وزارت کشور و سازمان بودجه داشتیم.

بیشتر بخوانید   فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی حذف شد

وی افزود: در مباحث توسعه ای استان ستاد توسعه خاوران را راه اندازی کردیم و ما استانی پیشتاز در این زمینه هستیم و این ستاد را پیش بردیم تا ظرفیت‌های استان معرفی شود و بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته کل اعتبارات ملی و استانی هزار  و۶۵۰ میلیارد تومان بود اما تاکنون ۸۴۰ میلیارد تومان تفاهم نامه در بخش خصوصی در سه طرح دارای توجیح امضا کردیم که پروژه‌های قابل قبولی هستند و با همین اقدام گام‌های خوبی برداشته شده و چندین طرح به نتایج خوبی رسیده است.

وی گفت: محور شعار “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” در استان ستاد خاوران است و نقطه به نقطه  فرصت‌های استان را شناسایی و طرح‌های اقتصادی استان را تهیه می‌کنیم و کسی نیست که ذیل این ستاد بخواهد سرمایه گذاری کند اما با مشکل مواجه شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در خصوص شعار سال هم در شورای برنامه ریزی و اداری استان مصوب کردیم همه باید برای امسال برنامه عملیاتی داشته باشندو براساس وظیفه سازمانی برنامه بنویسند و شاخص ارزیابی ما هم همان شعار سال خواهد بود که چقد در طول سال دستگاه‌ها کار کردند و کارگروه فرهنگی را نیز فعال کنیم تا دستگاه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشند.

ملانوری با اشاره به انتخابات نیز بیان کرد: انتخابات موضوع مهمی است و دوره ثبت نام شورای اسلامی شهرها و روستاها سپری شد و در مرحله ارائه شکایات به هیئت مرکزی نظارت هستیم.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های هزار و ۱۰۰ شعبه اخذ رای در استان آماده شده است، تصریح کرد: تجهیزات و لوازم لازم برای برگزاری انتخابات سالم و امن در حال آماده سازی است.

بیشتر بخوانید   در آستانه شب میلاد امام رضا(ع):خطه کویری نهبندان میزبان پرچم مطهر رضوی شد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امید است بهترین و اصلح ترین آدم‌ها انتخاب شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشکیل دولتی جدید اقدامات کشور در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی کشور رقم بخورد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها