افزایش ۵ برابری مبادلات تجاری استان خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمارهای موجود مبادلات تجاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری در جريان بازدید سرزده و در جمع رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: صنعت، معدن و تجارت، سازمانی پر کار ، پرمشغله و حساس است که حوزه های صنعت، معدن، بازرگانی ،تجارت و بازار کشور را مدیریت می‌کنند.

وی از معدن و در کنار آن صنعت، به عنوان محورهای توسعه استان یاد کرد و گفت: در خراسان جنوبی که از پراکندگی جمعیتی بالایی برخوردار است، تأمین بازار و توزیع خدمات بسیار پر هزینه است.

استاندار خراسان جنوبی از ظرفیت های کم نظیر و متنوع ذخایر معدنی استان گفت و تصریح کرد: باید با کار جهادی بیشتر عقب ماندگی ها را در این حوزه جبران کنیم زیرا این خطه زرخیز با این همه ثروت نباید عقب افتادگی داشته باشد.

به گفته وی؛ باید به جایی برسیم که معادن استان به معنای واقعی کلمه فعال شود تا توسعه واقعی را به دنبال داشته باشند.

ملانوری به نگاه ویژه خود به بخش معدن در استان تأکید کرد و اظهار داشت: مسائل حوزه معدن در جلسات شورای معادن و ستاد توسعه خاوران فعالانه در حال پیگیری است.

وی به ضرورت توجه به فعالسازی واحدهای تولیدی در کنار معادن اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی وابسته به معادن باید ایجاد شوند و واحدهای بالادستی و پایین دستی مرتبط که نیمه فعال و یا غیر فعالند نیز باید فعال شوند.

استاندار خراسان جنوبی به اهمیت بازرگانی و بازار نیز اشاره و خاطر نشان کرد: رشد مبادلات تجاری چنانچه به واسطه مانع زدایی ها و در راستای شعار سال که بحث “تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” صورت گرفته باشد، نشان می دهد که قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده که باید تقویت شود.

بیشتر بخوانید   برگزاری نخستین «جشنواره ملی کاریکاتور کارآ»

ملانوری از فعالیت های صورت گرفته در زمینه کنترل بازار و تأمین کالاهای اساسی گفت و اظهار داشت: در پایان سال ۹۹ در بحث کنترل بازار، اقدامات شایسته ای صورت گرفت و توزیع شکر، مرغ (گرم و منجمد)، برنج و روغن به شکل چشمگیری افزایش یافت.

وی با اشاره به آمار ارائه شده در بحث نظارت ها، متذکر شد: نظارت ها باید به سمت و سویی برود که ضمن این که نقش بازدارندگی داشته باشد، نشاط را از بازار نگیرد و به فضای کسب و کار خدشه وارد نکند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها