۱۰۴۷ اثر نقاشی به جشنواره «صلح و دوستی» در خراسان جنوبی ارسال شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارسال یک هزار و ۴۷ اثر نقاشی کودکان و نوجوانان به دبیرخانه جشنواره ملی «صلح و دوستی» خبر داد.

به گزارش”پیام خاوران“، محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برگزاری جشنواره صلح ودوستی در بهار ۱۴۰۰ توسط سازمان جوانان یک هزار و ۴۷ اثرنقاشی در دوگروه سنی ۵تا ۸ سال و۹ تا ۱۲ سال به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی آثار و داوری نقاشی ها تعداد ۶ اثر در هر رده سنی رتبه برتر را کسب کرده است، افزود: کودکان و دانش آموزان شهرستان های سرایان، بشرویه، طبس و زیرکوه رتبه های برتر مرحله استانی و راه یافته گان مرحله کشوری این جشنواره بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در رده سنی ۵ تا ۸ سال یاسمین خوشرو از سرایان، یگانه زهرا شیردل از طبس و یگانه وفا از بشرویه رتبه های برتر را به خود اختصاص داده اند، افزود: در رده سنی ۸ تا ۱۲ سال نیز الهه عبداللهی از زیرکوه، راضیه خزائی از سرایان و سلما سپهری از سرایان رتبه های برتر مرحله استانی جشنواره را به خود اختصاص داده و راهی مرحله کشوری شده اند.

وی بیان کرد: این جشنوار با هدف آشنایی کودکان با جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ، ترویج و نشر اهداف بشردوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح، دوستی و مهروزی و شکوفا شدن استعداد های کودکان و ترغیب تفکر و خلاقیت آنان با استفاده از زبان نقاشی کودکانه برای بیان مفاهیم صلح و دوستی برگزار می شود.

رضایی گفت: سازمان جوانان این فرصت را در اختیار کودکان و خانواده های آنها قرار داد تا بتوانند با روش تصویر، خلاقیت خودرا به خانواده هایشان نشان دهند و ذهنیتی که نسبت به هلال احمر در ذهنشان نقش بسته بود به تصویر بکشند.

بیشتر بخوانید   پست خراسان جنوبی رتبه نخست رشد درآمد را در کشور کسب کرد/ فعالیت ۲۹۵ واحد پستی در استان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها