پست خراسان جنوبی رتبه نخست رشد درآمد را در کشور کسب کرد/ فعالیت ۲۹۵ واحد پستی در استان

مدیر کل پست خراسان جنوبی از فعالیت ۲۹۵ واحد پستی در سطح استان خبر داد و گفت: پست خراسان جنوبی رتبه نخست را در رشد درآمد در کشور کسب کرده است.

به گزارش” پیام خاوران “، علی الهامی در نشست خبری که به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست برگزار شد، گفت: در حال حاضر کشور ایران با تمام کشورهای دنیا ارتباط پستی دارد.

وی با بیان اینکه روزانه ۵ تن مرسولات پستی از ایران به خارج از کشور ارسال و صادر می‌شود، بیان کرد: پست از جمله قدیمی‌ترین نهادهای بسیار گسترده ای است که قبلا کار محصولات در آن به صورت فیزیکی انجام می‌شد اما در حال حاضر با تغییرهای فناوری به حالت سه وجهی مالی، فیزیکی و الکترونیکی تبدیل شده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه ورود آی تی به اهمیت کار پست بسیار افزوده است، افزود: امروز حجم انبوهی از خرید و فروش‌های اینترنتی نیز توسط پست جا به جا می‌شود.

الهامی با اشاره به اینکه شبکه پست جمهوری اسلامی گسترده‌ترین شبکه ای است که در دورترین نقاط هم مرسوله ارسال می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه هزار تن بار و مرسوله در سطح کشور جا به جا می‌شود.

وی با اشاره به نقش پست در تجارت الکترونیک گفت: امروز هرکسب و کاری بدون توجه به تجارت الکترونیک نمی‌تواند رونق داشته باشد و پست نقش اصلی را در تجارت الکترونیک دارد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه تجارت الکترونیک مزایای زیادی دارد، ادامه داد: تجارت الکترونیک باعث می‌شود تا هزینه‌های تولید کاهش، فروش ارتقا و واسطه‌ها حذف شود.

الهامی با تاکید بر اینکه پست خراسان جنوبی در ارزیابی و عملکرد سالانه طی دو سال موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شده است، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۴۱۰ هزار مرسوله از استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید   طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها در استان خراسان جنوبی 100 درصد محقق شده است

وی با بیان اینکه ۶۱۵ هزار مرسوله نیز وارد شده است، بیان کرد: امانات پستی نیز ۴۰۴ هزار مرسوله بوده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی به محصولات ارسالی و واردی از طریق خرید و فروش‌های اینترنتی اشاره کرد و افزود: مرسولات صادراتی از این بخش ۳ هزار و ۶۴۰ مرسوله و وارداتی ۳۴ هزار مرسوله بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۶ فروشگاه فروش اینترنتی در سطح استان فعال است که ۱۲ فروشگاه انحصارا مخصوص فروش محصولات استراتژیک استان است.

الهامی از راه اندازی سامانه پست سام نیز در استان خبر داد و تاکید کرد: از طریق این سامانه یا تماس با شماره ۳۱۱۴۰ما می‌توانیم موارد پستی را از درخواست کننده تحویل بگیریم که این سرویس از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعال است.

وی یادآور شد: همچنین با شهرداری نیز یک قراردادی منعقد شده که در راستای آن مردم می‌توانند درخواست پلاک خود را ثبت کنند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی از فعالیت ۳۴۶ نفر پیمانکار در بخش خصوصی خبر داد و گفت: ۱۴ نفر نیز نمایندگان توزیع، ۶۱ نفر در خطوط حمل و نقل روستایی و ۱۰ پیمانکار در خطوط درون استانی فعالیت دارند.

الهامی افزود: خطوط جابجایی نزز از بیرجند تهران، بیرجند زاهدان،بیرجند گناباد و فردوس گناباد است.

وی از کسب رتبه نخست پست خراسان جنوبی از لحاظ رشد درآمد در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درآمد پست استان بوده که حدود ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها