شرکت گاز خراسان جنوبی، پیشرو در پیاده سازی سیستم هزینه یابی ABC

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از پیاده سازی سیستم هزینه یابیABC  در شرکت گاز خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمود هاشمی در تشریح این خبر اظهار داشت: سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت (ABC)  در راستاي بهبود مستمر فعاليت هاي شركت گاز خراسان جنوبی و با هدف بهينه سازي سيستم مالي اين شركت از بیش از دو سال قبل راه اندازي شده است.

وی بیان کرد: در اين مدل هزينه يابي، بر خلاف روش مرسوم، تمركز بر شناسايي فعاليت هاي سازمان و تخصيص هزينه ها به فعاليت ها و درنهايت محصول و خدمات نهايي سازمان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC از سال ۱۳۹۷ در شرکت گاز خراسان جنوبی پیاده سازی شده است افزود: در روش هزينه يابي بر مبناي فعاليت، ضمن شناسايي فعاليت هاي اصلی، با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات و خدمات، استفاده بهینه از منابع موجود فراهم می شود.

هاشمی تصریح کرد: هزینه یابی برمبنای فعالیت یکی از سیستم های نوین بهای تمام شده محصولات و خدمات می باشد که اطلاعات مورد نیاز مدیران را بهتر و دقیق تر فراهم می کند و استفاده کنندگان را در امر تصمیم گیری صحیح و مناسب یاری می کند.

هاشمی خاطر نشان کرد: استقرار این سیستم در راستای شناسایی و حذف هزینه‌های بدون ارزش افزوده، تعیین کارایی و اثربخشی همه فعالیت‌های اصلی سازمان، شناسایی و اندازه گیری فعالیت‌های جدید جهت بهبود عملکرد سازمان و تصمیمات آینده سازمان موثر و مفید خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   درآمد ۱۲۰ میلیون تومانی موقوفه شوکت آباد بیرجند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها