درآمد ۱۲۰ میلیون تومانی موقوفه شوکت آباد بیرجند

۱۲۰ میلیون تومان درآمد با فروش غلات برداشت شده از موقوفه شوکت آباد بیرجند کسب شد.

به گزارش “پیام خاوران”، بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: امسال با توجه به سال جهش تولید، درآمد ۱۲۰ میلیون تومانی موقوفه شوکت آباد بیرجند سطح زیرکشت و تولید محصول در این موقوفه نسبت به پارسال ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۸ تن گندم و جو از ۱۸ هکتار سطح زیرکشت این محصولات از مزرعه موقوفه شوکت‌آباد برداشت شده است، افزود: درآمد حاصل از این موقوفه در ۳۲ نیت هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: عواید حاصل از فروش محصولات این باغ که متعلق به موقوفه امیراسماعیل و محمدابراهیم است در راستای حفظ و نگهداری باغ و همچنین اجرای نیات واقف از جمله دارو و درمان، کمک به نیازمندان، اطعام، قرائت قرآن وعزاداری هزینه می‌شود.

بخشی پور  با بیان اینکه در مزرعه الگویی فدک واقع در موقوفه شوکت آباد حدود ۱۰۰ هکتار زیر کشت رفته است، گفت: از جمله محصولات این مزرعه گل محمدی، انار، انگور، گندم، جو، ذرت و گیاهان دارویی است که در تمام ایام سال زمین‌های این مزرعه زیرکشت انواع محصولات قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی قدمت موقوفه شوکت آباد را متعلق به سال ۱۲۰۳ هجری شمسی دانست و افزود: ۶ دانگ مزرعه شوکت‌آباد و قنات آن وقفی است که برای بهره‌وری بیشتر توسعه کشت پیگیری می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   برگزاری کارگاه‌های استعدادسازی شعر آیینی در دستور کار است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها