۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی اختصاص یافت

امسال اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به منظور آبرسانی سیار به روستاهای استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، خشکسالی بیش از ۲ دهه است که با استان خراسان جنوبی عجین شده و برای مردم به ویژه در روستاها مشکلات زیادی را به بار آورده است.

با توجه به تداوم خشکسالی و گرمای بیش از حد هوا و همچنین کاهش منابع آبی در روستاها آبرسانی سیار تا ۴۵۰ روستا افزایش می‌یابد و باید تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود تا تابستانی بدون مشکل را پشت سر بگذاریم.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال در بحث آبرسانی روستایی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است.

علی بهدانی با بیان اینکه همچنین در بحث راه‌های روستایی نیز امسال ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است گفت: ۴۸۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ است که در حال حاضر ۴۷۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در بحث اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی نیز مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شد.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این میزان نسبت به اعتبار ابلاغی سال ۹۹، ۲۵ درصد افزایش داشته است افزود: در بحث اعتبارات دو درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی امسال بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار سهم خراسان جنوبی  است که نسبت به اعتبارات سال ۹۹، ۲۳۵ درصد رشد داشته است.

بهدانی افزود: سهم شهرستان‌ها نیز براساس الگوی پیشنهادی در شورای برنامه‌ریزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مورد تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی قرار گرفت که پس از مشخص شدن سهم شهرستان‌ها،  توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۳ درصد درآمد نفت در بین شهرستان‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید   شهردار بیرجند عزل شد/ حسن خسروی سرپرست شهرداری شد

وی ادامه داد: به استناد بند ب ماده ۲۶ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، ۸ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی برای مطالعه، بهسازی و اجرای طرح هادی روستایی مصوب شد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات خراسان جنوبی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در روز پنجشنبه سوم تیرماه برگزار شد چند دستور کار اعتباری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

بهدانی توزیع اعتبارات هزینه‌ای فی مابین ۲۳ دستگاه اجرایی که مشمول اعتبارات هزینه‌ای استانی می شوند را نخستین دستورکار این جلسه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۴۷۱ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از این مبلغ، حقوق و مزایای کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی را بر اساس آخرین پرداختی خردادماه که توسط اداره کل اقتصاد و دارایی استان احصا و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارسال شده است، محاسبه کردیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حقوق خردادماه براساس مصوبات هیئت وزیران و بخش‌نامه‌های ابلاغی دولت، ضریب ریالی ابلاغی بابت سال ۱۴۰۰ نیز منظور شده است و افزایش حقوق نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی محاسبه شده است و عملکرد حقوق خردادماه دستگاه‌های اجرایی را برای سال ۱۴۰۰ مبنا قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از احصاء حقوق مواردی که ماهیت حقوق را به خود می گیرند اعم از حقوق نیروهای امریه، شرکتی و نیروهای حجمی که در دستگاه های اجرایی در حال فعالیت هستند را احصا کردیم که حدود ۳۸۰ میلیارد تومان از اعتبار ابلاغی شامل موارد مذکور شد.

بیشتر بخوانید   فعالان اقتصادی ‌خراسان جنوبی در تامین تجهیزات بیمارستانی ‌مشارکت کنند‌

بهدانی اظهار داشت: با بحث و بررسی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، توزیع پیشنهادی اعتبارات هزینه ای فی مابین دستگاه‌های اجرایی مشمول اعتبارات هزینه ای استانی، مورد تصویب اعضاء قرار گرفت و بخشی از اعتبارات نیز به عنوان سایر موارد اجتناب ناپذیر در طی سال پیش بینی شد.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: مبالغ باقی مانده نیز برای هزینه‌های اجتناب‌ناپذیری که در طول سال با آن روبه‌رو هستیم پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها