بحران کمبود آب در شهرستان فردوس جدی است

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس با بیان اینکه بحران کمبود آب در شهرستان فردوس جدی است گفت: در استان خراسان جنوبی از ۳۷۰۰ روستا ۱۸۰۰ روستا به دلیل نبود آب خالی از سکنه شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید شریف زاده در نشست خبری مسئله مهم شهرستان را کمبود آب دانست و افزود: اگر مسئله آب را جدی نگیریم در آینده ای نزدیک با بحران کمبود آب در شهرستان مواجه خواهیم شد.

وی افزود ما ۳۲ نقطه تامین آب در شهرستان داریم  و از ۳۱ روستا در شهرستان ۲۱ روستا با تانکر آب رسانی می شود که اگر صرفه جویی در مصرف صورت نگیرد با مشکل جدی  بی آبی خصوصا در روستاها  مواجه خواهیم شد/

مدیر آب و فاضلاب شهرستان فردوس خاطرنشان کرد: میزان هدر رفت آب ۳۱ درصد و ۳۰ درصد از شبکه های آبی فرسوده است ولی با مدیریت صحیح میزان تولید آب در شهرستان فردوس ثابت مانده است.

شریف زاده در جواب یکی از خبرنگاران در خصوص استفاده از آب بلده بیان داشت: ۴۵۰ فنجان آب حیاض در شهرستان فردوس هست که ۳۲۹ فنجان موجود است و ۵۰ درصد زیر ساخت ها برای استفاده از آب بلده برای آشامیدن آماده شده است که همت مسئولین متولی را می طلبد تا هرچه زودتر این امر محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که گرم ترین تابستان چندین سال را داریم تجربه می کنیم باید با تلاش همه از این بحران خارج شود و تنها راه مدیریت آب صرف جویی در مصرف آب است و بانوان محترم که ۳۵ درصد مصارف مسکونی را در اختیار دارند می توانند نقش بسزایی در مصرف آب داشته باشند .

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی درگرامیداشت مناسبتها پیشرو است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها