۴۹۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از محل مصوبات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون ۴۹۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی تخصیص یافت و شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات تخصیص یافته از این محل هستیم.

به گزارش “پیام خاوران“، وحید داعی در جمع خبرنگاران اظها رداشت: ۴۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های راه و شهرسازی در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه  کشور به خراسان جنوبی مصوب شد که به طور کامل تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح ها عمدتا برای تکمیل باند دوم محور های اصلی استان از جمله: بیرجند-زاهدان، سربیشه-درح، بیرجند-قاین، طبس-یزد و طبس – بشرویه است گفت:۴۱۰ میلیارد تومان تا ابتدای امسال تخصیص یافته بود و  با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده این طرح ها، پیشرفت بیشتری را در تکمیل این پروژه‌ها شاهد خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۶۱۴ کیلومتر بزرگراه تاکنون در خراسان جنوبی ساخته شده است و تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ کیلومتر دیگر تکمیل می‌شود.

وی یاد آور شد: ابتدای دولت یازدهم ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه در استان وجود داشت و ۴۱۰ کیلومتر بزرگراه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای خراسان جنوبی احداث شده که رشد ۱۳۷ درصدی داشته است.

همزمان با سفر «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در اسفند ۹۷ از سند و برنامه توسعه میان‌مدت خراسان جنوبی در جهت تکمیل زیرساخت‌های توسعه پایدار با اعتبار ۹۴۰ میلیارد تومان رونمایی شد و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار نیز به مرحله اجرا رسید که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار را وارد استان کرد و باعث تحول در بخش‌های مختلف شد.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد که ششمین استان کشور از لحاظ طول راه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند: دشمن به دنبال بزرگ نمایی شیوع ویروس کرونا در ایران است

استان خراسان جنوبی در مسیر کریدورهای اصلی جنوب – شمال نواحی شرقی کشور شامل محور چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد و محور بندرعباس – کرمان – دیهوک – فردوس – بجستان – مشهد واقع شده است که مسیر جابه‌جایی کالا از بنادر مهم شهید بهشتی چابهار و شهید رجایی بندرعباس به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، افغانستان و شمال شرق کشور محسوب می‌شود.

اعتبارات حوزه راه خراسان جنوبی در سال‌های اخیر رشد چهار برابری داشته و اکنون کارگاه‌های راهسازی در اغلب محورهای استان فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها