حمایت بانک توسعه تعاون از طرح های معدنی خراسان جنوبی 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی در سفر به شهرستان سرایان از دو کارخانه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت بازدید کرد و قول مساعد در جهت حمایت از طرح های معدنی استان را داد.

به گزارش “پیام خاوران“، در راستای نظارت بر مصرف تسهیلات اعطایی از محل منابع طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و رفع موانع موجود در مسیر تولید این طرح‌ها، مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان طی سفر به شهرستان سرایان از کارخانه‌های تولید و فرآوری پودر میکرونیزه بنتونیت که با ارائه تسهیلات و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون احداث شده است، بازدید کرد.

ملائی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی چرخ تولید و اشتغال مستقیم ۳۶ نفر از جوانان در کارخانه‌هایی که اساس و پایه آن دانش و تولید است، خاطرنشان کرد: تولیدات این بنگاه‌های صنعتی، ضمن اینکه منجر تأمین نیاز مواد اولیه صنایع مهم شده، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کرده و حتی با درآمدهای ارزی خود توانسته به اقتصاد کشور در جهت حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی کمک کند.

وی با اعلام آمادگی بانک در خصوص حمایت مالی بیشتر به‌منظور توسعه و ایجاد فازهای بعدی، افزود: ازآنجایی‌که تولید ملی بدون فراهم‌کردن زیرساخت‌هایش محقق نخواهد شد؛ حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و نظارت بر کار آنان یکی از همین زیرساخت‌هاست.

گفتنی است کارخانه تولید پودر بنتونیت جاهد و کارخانه تولید پودر بنتونیت کوه سنگ یاقوت که در زمره برترین کارخانه‌های تولید و فرآوری پودر میکرونیزه بنتونیت در کشور محسوب می‌شوند برای تولید سالانه ۸۰ هزار تن، از ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری بهره‌مند شده‌اند. شهرستان سرایان به دلیل دارا بودن معادن غنی بنتونیت، پایتخت بنتونیت کشور نامیده می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   دیداری متفاوت با پیشکسوتان رسانه خراسان جنوبی/خاطراتی ماندگار بر صفحه تاریخ سرزمین خاوران

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها