سرمایه گذاران ۵۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی در خراسان جنوبی هزینه می کنند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد توسعه خاوران، راه خود را باز کرده و با قوت و قدرت به کار خود ادامه می دهد گفت: مبلغ تعهد شده سرمایه گذاران در استان در قالب مسئولیت اجتماعی، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ حمیدملانوری در نشست فرمانداران استان خراسان جنوبی در بیرجند خاطر نشان کرد:نظر فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی از  شاخص ها و موضوعات تأثیر گذار در توزیع اعتبارات است واعتبارات بايد با نظر فرمانداران به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان توزیع شود ومدیران کل باید در این زمینه، تابع فرمانداران باشند.

وی بیان کرد: فرمانداران باید در طول سال با مدیران کل در ارتباط باشند تا هماهنگی های لازم برای نحوه توزیع اعتبارات به درستی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: به همت همه حوزه های متولی به ویژه فرمانداران به عنوان رؤسای ستاد انتخابات شهرستان ها، انتخابات به نحو شایسته ای برگزار شد و مشارکت ۷۴.۳ درصدی را به همراه داشت.

ملانوری افزود: کسب رتبه اول استان به لحاظ مشارکت در انتخابات، نشان دهنده هوشیاری مردم و توجه آنها به تأثیر انتخابات در آینده است.

وی در ادامه از پیگیری هایی که برای جذب نیروی مورد نیاز بخشداری های سطح استان صورت گرفته، گفت و اظهار داشت: بر اساس موافقت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نیرو برای حضور در بخشداری ها جذب می شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای این موضوع از ظرفیت دهیاران تحصیلکرده، جوان، موفق و باتجربه نیز می توان استفاده کرد.

وی از دو سرفصل اعتباری ویژه گفت که در پیگیری های مرکز محقق شده و خاطرنشان کرد: با توجه به این که حدود ۱۳ پروژه ورزشی با پیشرفت ۷۵- ۸۰ درصدی در سطح استان داریم، طی دیداری با وزیر ورزش و جوانان مقرر شد، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یابد واحتمال افزایش این مبلغ تا ۳۵ میلیارد تومان وجود دارد.

بیشتر بخوانید   نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیلاب خراسان جنوبی از مرگ حتمی

ملانوری بیان کرد: برای جبران خسارت سیل سال ۹۹ نیز مصوبه دولت را برای تأمین مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اخذ کردیم و در دیدار با نوبخت، تخصیص صددرصدی آن را مطالبه کردیم که با نظر موافق رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همراه شد.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به آغاز به کار دولت و شوراهای اسلامی جدید از تاریخ ۱۴ مردادماه، گفت: دقت نظر شوراها در انتخابات شهرداران و دهیاران توانمند، متخصص و باانگیزه در توسعه هر منطقه بسیار تأثیر گذار است.

ملانوری تأکید کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت مکلف هستیم تا آخرین لحظه حضور در پست خدمتی خود، انجام وظیفه کنیم.

وی با تأکید بر این که ما مسئولیم و تکلیف داریم، تصریح نمود: چه بسا آخرین اقدامات ما در لحظات پایانی خدمت، تأثیر و نتیجه ماندگاری به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد؛ فرمانداران مکلفند، فضای مدیریتی شهرستان ها را به گونه ای پیش ببرند که در صورت بروز هرگونه تغییر و تحولی با چالش مواجه نشوند.

وی در پایان به تشریح نتایج ستاد توسعه خاوران پرداخت و گفت: دو تفاهم نامه به مبلغ هزار میلیارد تومان برای امضا در جلسه امروز آماده شده بود که یک مورد آن به جهت لغو پرواز و نرسیدن سرمایه گذار به جلسه، از دستور کار خارج شد.

ملانوری با اشاره به این که اقدامات ستاد توسعه، اقبال ملی را به همراه داشته، گفت: با این هزار میلیارد تومان، حجم تفاهم نامه های ستاد توسعه خاوران در مجموع به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها