تیترهای تلخ جاده مرگ تمامی ندارد/آقای وزیر وعده های شیرینتان گوشهایمان را ناشنوا کرده است

کابوس شبها و روزهای مردم خراسان جنوبی در جاده‌های مرگ تمامی ندارد محوری ۱۰۰ کیلومتری که عملیات دوبانده سازی ان بیش از ۱۱سال است طول کشیده است وآخرین وعده وزیر راه وشهرسازی بهره برداری در تابستان امسال بود، که هنوز این پروژه تکمیل نیست.

به گزارش “ پیام خاوران ”  دیگر ارائه دادن آمارکشته‌گان،تصادفات،هشدار دادن جاده مرگ،محور حادثه ساز، هیچ دردی از خانوادههای قربانیانی که صبح بیدار می‌شوند بی مادرشان، بی فرزندنشان، یا بی همسرشان را کم نم‌یکند.

گفتن اینکه محور بیرجند-قاین محوری شلوغ وپرتردد است اینکه این جاده حتی به کودک هنوز زاده نشدن ودرون شکم مادر هم رحم نمی‌کند وبه مادران باردار وتازه عروس داماد ها هم امان نمی‌دهد،به راستی هیچ رنجی از خانوادههای داغدار نمی‌کاهد.

خانواده‌های قربانیان این محور تمام روزها،عیدها، تولدها، لبخندها محرمها وسیزده بدرها، عروسی‌ها وخوشی‌ها را بدون عزیزانشان می‌گذارنندوآنچه تنها برایشان باقی مانده است تنها خاطره ای است که شاید دلهای نازک را بسوزاند وخشم آورد.

 این روزها عجیب اخبار تصادفات وقربانیان را می‌شنویم از تصادفات زنجیره ای تا واژگونی،از برخورد با شتر تا انحراف به چپ،خبر غریبی نیست واین عادت کردن بد چیزی است که همه چیز را ویران می‌کند این است که وقتی می‌شنویم این جاده قربانیان زیادی را داده است به راحتی بگذریم ودر یک جمله تسلیت بگوییم وبلافاصله خطا وکوتاهی ها را توجیه کنیم.

کابوس شبها وروزهای مردم خراسان جنوبی جاده‌های مرگ است

قربانیان جاده داستانی است پر آب چشم که خانواده‌های داغ دیده در بیرجند و قاین ودیگر شهرستانهای خراسان جوبی زیاد شده اند که از هر کسی بپرسی نشانی فامیلی دوستی آشنایی را بدهد که در این محورها تصادفات زخمی برداشته ویا عزیزی را از دست داده اند یا خسارت هنگفتی را تحمل کرده اند.

کابوس شبها وروزهای مردم خراسان جنوبی جاده‌های مرگ است،قتلگاههایی که در سایه توسعه نیافتگی  استان هر روز قربانی می‌گیرد، جاده‌هایی که مرگ انسانها در آن به یک سریال تکراری تبدیل شده است و با وجود کشته ومجروح شدن بسیاری از هم وطنانمان اما متاسفانه  هنوز مسئول جان باختن وخسارات سنگین برجای مانده هنوز هم مشخص نیست ودست اندرکاران ریز ودرشت به رسم عادت در تمامی تصادفات همواره خطای انسانی را به عنوان عامل اصلی مطرح می‌کنند وسایر عوامل که در راس همه انها غیر استاندارد بودن جاده است فراموش می‎شود.

بیشتر بخوانید   استخراج حدود 1.2میلیون تن زغال سنگ خام درطبس/ زغال سنگ پروده طبس پیشگام معدنکاری مکانیزه کشور

آقایان مسئول،آقای وزیر آواز خدمت کردن هایتان را در این استان سرندهید چند وقتی است که ناشنوایمان کرده است، آقای وزیر، آقای مدیرکل، آقای استاندار مگر می‌شود شما آه مادری که فرزند دلبندش میان آهن پاره ها بیرون کشیده شده را نشنیده باشید؟

امروز دیگر کمتر خانواده ای در این شهر وجود دارد که به نوعی داغ دیده جاده های مرگ این استان نباشد, احداث بزرگراه ایمن و جاده دوبانده سالهاست که در حد یک آرزو برای مردم این دیار باقی مانده و باید دید تا چه زمان باز وعده‌ها داده می‌شود.

پرپرشدن یکی از خبرنگاران خراسان جنوبی در حادثه تصادف زنجیره‌ای درمحور قاین-بیرجند

در چند روز گذشته در حادثه تصادف زنجیره ای در محور قاین-بیرجند یکی از خبرنگاران استان خراسان جنوبی که همیشه یکی از دغدغه‌های او دوبانده سازی این محور بوده است، خود قربانی شد وجانش را از دست داد.

هرچند سفر زیبا وخاطره انگیز است،همه ما دوست داریم هر از گاهی که خسته از کار وغم وغصه های زندگی می‌شویم دل به جاده بزنیم و بار و بندیل سفر را به راه بیاندازیم، تا با فاصله گرفتن از شهر وگشت وگذار در دیاری دیگر اندکی  از مشکلات فاصله بگیریم اما اگر این سفر بی بازگشت باشد، خاطره ای تلخ برایمان رقم می‌زند.

با هزار امید و آرزو درحالی که با خانواده خداحافظی می‌کند،دل به جاده میزند،. هنگام خداحافظی شاید گمانش را هم نمی‌داد که این سفر بازگشتی ندارد ودیار به قیامت خواهد بود،در یک چشم بر هم زدنی جاده، بی احتیاطی ماشینهای بزرگ، شیشه عمرش را به پایان می‌رساند، وسفرش را بی بازگشت گذاشت وداغی بر دل خانواده ودستان وآشنایان،…

بیشتر بخوانید   محدودیت‌ های کرونایی در خراسان جنوبی اجرایی شد

آری سریال تلخ حوادث رانندگی در محور بیرجند-قاین حکایتی تلخ برای مردمان این دیار شده است، مردمانی که سالهاست عزیزانشان را در این محور از دست می‌دهند،نمیدانم اگر بخواهیم قاب عکس عزیزانی که در این محور جانشان را از دست دادن را جمع آوری کنیم چندین قاب عکس خواهد شد؟ نمی‌دانم اگر بخواهیم تعداد وعده‌های مسئولان که تکمیل دوبانده سازی این محور را می‌دادند برشماریم چندین وعده وعید برسد، ما آنچه برای مردمان این دیار سخت است این که ۱۰۰ کیلومتر مگر چقد زمان میبرد که مردمان این دیار ۱۱سال است که هنوز منتظر دوبانده سازی اند.

یکی از شهروندان بیرجندی که خود داغدار عزیزانی است که جانشان را در این محور از دست داده اند به خبرنگارما گفت: اگر یکی از اعضای خانواده این مسئولان دراین محور آسیبی به او برسد، آیا باز هم در به اتمام رساندن این پروژه اینقدر تعلل می‌کنند؟

این شهروند با بیان اینکه در چند سال گذشته درحالی دختر وپسرش را از دست داده است که مقصر خودروی تریلی بود که در مسیر بیرجند قاین فرزندانش را زیر گرفت.

آخرین وعده وزیر راه سال گذشته بود که در بازدید ازمحور بیرجند-قاین اعلام کرده بود بهره برداری کامل مسیر دوبانده بیرجند-قاین اوایل تابستان آینده،۳۰ کیلومتر باقیمانده دوبانده سازی این محور تا اوایل تابستان ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می‎رود، اما انچه واقعیت جریان دارد این است که هنوز این محور تکمیل نشده است وباز مسئولان وعده شهریور می‌دهند.

سال ۸۹ بود که مسئولان وعده دوبانده سازی این محور را دادند اما اکنون پس از ۱۱ سال تنها ۶۸ کیلومتر دوبانده سازی شده و مردم همچنان با پای لرزان در این جاده قدم می‌گذارند.

بیشتر بخوانید   تحریم وزیر امور خارجه نشان از ضعف و زیاده خواهی آمریکا است

۹۰ کیلومتر از باند دوم محور قاین-بیرجند تا شهریور زیر بار ترافیک می‌رود

نماینده مردم قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ۹۰ کیلومتر از باند دوم محور قاین-بیرجند زیر بار ترافیک میرود، گفت: تا پایان شهریورماه امسال بیش از ۹۰ کیلومتر از باند دوم محور قاین-بیرجند زیر بار ترافیک می‌رود وتنها ۱۶ کیلومتر از این پروژه باقی می ماند.

اسحاقی افزود:مقدمات این پروژه از سال ۸۴ کلید خورده که ۴۷ کیلومتر ان تا سال ۹۸ زیر بار ترافیک رفته و۲۷ کیلومتر نیز در دو سال گذشته بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه محور بیرجند-قاین مسیر اصلی تردد مسافران به مشهد است که ۵ پیمانکار در این محور مشغول به کار اند افزود:محور شرق که در سه استان سیستان بلوچستان،خراسان جنوبی وخراسان رضوی قرار دارد که بخش زیادی از ان خراسان جنوبی در بر میگیرد وعلاوه بر ترافیک ترانزیتی ترافیک محلی هم دؤان بسیار بالا است.

حال باید دید تا کی این پروژه طلسم شده تکمیل می‌شود.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها