وعده انتقال صنوف آلاینده به سال آینده موکول شد

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: در سال آینده شاهد انتقال صنوف آلاینده شهری خواهیم بود و در این راستا تاکنون ۷۱۴ پروانه ساختمانی صادر شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، ابراهیم تقی‌زاده در دیدار اعضای شورای اسلامی دوره های پنجم و ششم  شهر بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی دوره ششم استان در شهرها و روستاها روز چهارشنبه ۱۴ مردادماه جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و یک روز قبل از آن نیز زمان پایان فعالیت اعضای شوراهای فعلی و شهرداران خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر بیرجند ادامه داد: در شورای پنجم کمیسیون های پنجگانه اعم از بودجه و امور مالی، حقوقی و نظارت، عمران و شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی و ورزشی، خدمات و بهداشت شهری تشکیل شد و فعالیت داشت.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری بیرجند در سال ۹۶ حدود ۶۰ میلیارد تومان است که با ۳۰۰ میلیارد تومان تحویل شورای ششم خواهد شد، افزود: حدود ۵۰ پروژه عمرانی افتتاح و یا آماده بهره برداری است.

تقی زاده با اشاره به اینکه در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند ۲۴۶ جلسه با ۸۷۰ مصوبه برگزار شد، عنوان کرد: رویکرد ما بر ایجاد توزان و عدالت منطقی در مناطق کم برخوردار و برخوردار شهری بود و قریب ۹۸۰  هزار متر مربع آسفالت طی این دوره چهار ساله انجام شد که ۱۰۰ هزار متر آن به معابر خاکی مهرشهر اختصاص پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر بیرجند گفت: بهسازی معابر، نورپردازی ها، زیباسازی شهر، آیلند خیابان ها و  آبرسانی نوین شهری از دیگر اقدامات این دوره شورای اسلامی در شهر بیرجند است. با توجه به مشکل نبود آب برای آبیاری فضای سبز منطقه شمال شهر بیرجند با احداث مخزن آبرسانی از خیابان پاسداران عملیات آبرسانی به این منطقه انجام شد.

بیشتر بخوانید   آموزش ۶۶ هزار خانوار خراسان جنوبی در طرح مدیریت محله محور کرونا

وی از تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در حوزه حمل و نقل و ترافیک خبر داد و افزود: شورای ششم این طرح را اجرایی خواهند کرد.

تقی زاده به حل مشکل انتقال صنوف آلاینده اشاره کرد و گفت: در سال آینده شاهد انتقال صنوف آلاینده شهری خواهیم بود. تعدادی از صنوف شروع به ساخت و ساز کرده‌ و تاکنون ۷۱۴ پروانه ساختمانی صادر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه سالن همایش و فرهنگسرای شهر احداث شده است، ادامه داد: همچنین در این دوره احداث میدان اجتماعات به مساحت ۱۲ هکتار جنب میدان ابوذر رقم خورد.

وی تصریح کرد: استقرار سایت پسماند و کارخانه بازیافت پسماندهای شهری و تولید کود و کمپوست با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد تومان در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی زاده در ادامه با اشاره به ایجاد ۱۲ بوستان در حوزه توسعه پارک‌ها و فضای سبز شهر بیرجند که بزرگترین آن بوستان کاجستان به مساحت ۴۰ هکتار است، بیان کرد: قرارداد مطالعاتی پساب فاضلاب شهری منعقد شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند عنوان کرد: برای اولین بار در ادوار شورای شهر، سهم پروژه های عمرانی و بودجه های جاری به سطح استاندارد (۴۰ درصد از بودجه شهرداری به سهم عمرانی اختصاص یابد) رسید.

تقی زاده افزود: در این مدت تأکید بر این نبود که درآمدهای شهرداری از کمیسیون های ماده ۱۰۰ و عوارض تأمین شود. ۱۲ درصد از بودجه شهری از محل کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری است و ۸۸ درصد دیگر از محل عوارض ساختمانی، وصول مطالبات معوقه از دستگاه های دولتی و توجه به ایجاد درآمد های پایدار بود.

بیشتر بخوانید   خبر خوش یارانه ای /خانواده 5 نفره 600 هزار تومان دریافت می کنند+ جزئیات

به گفته وی ۷۰ درصد از بودجه شهرداری به منطقه شمال شهر بیرجند اختصاص یافت در حالی که عوارض پرداختی شهروندان در این منطقه حدود یک سوم مردم منطقه جنوب شهر است.

عملیات درختکاری ۱۳ هکتار از اراضی میدان اجتماعات بیرجند آغاز می شود

محمدعلی جاوید نیز در این دیدار اظهار کرد: شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است و شهردار وظیفه پاسخگویی به تک تک شهروندان را دارد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه کسب رضایت نسبی شهروندان در شهرداری ها که به صورت خودگران هستند را سخت عنوان کرد و افزود: همواره بیشترین نارضایتی و اعتراض ها در سطح دستگاه ها از شهرداری ها است بخصوص در این دوره خاص که بیشترین تحریم ها و شیوع ویروس کرونا را داشتیم و کمک‌های سازمان شهرداری‌ها و دولت به شهرداری ها صفر شد.

وی ادامه داد: در این دوره هیچ تجمع صنفی، مردمی و اداری نسبت به شهرداری بیرجند گزارش نشد در حالی که سال ۹۶ زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم، ۶ ماه اضافه کار معوق داشت اما اکنون یک ریال هم به کارکنان بدهکار نیستیم.

جاوید به تکمیل ساخت پروژه فرهنگسرای شهرداری بیرجند اشاره کرد و گفت: ظرفیتی برای برگزاری همایش های ملی، منطقه ای و شهری در مرکز استان خراسان جنوبی ایجاد شده است.

تولید روزانه ۱۲۰ تن پسماند شهری در بیرجند

شهردار بیرجند طرح منطقه گردشگری بند دره را از دیگر پروژه‌های شاخص مرکز استان اعلام کرد که یکی از مطالبات مردم در ارتباط با مراکز تفریحی و گردشگری بود، تصریح کرد: اراضی این منطقه بیش از ۲۰ سال بود که به شرکتی محول شده بود و بدون اینکه هیچ اقدام خاصی انجام دهند روز به روز قیمت این اراضی در حال افزایش بود که در شورای اسلامی شهر مطرح شد که این طرح با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در این دوره در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شد و اکنون مالکیت آن برای سرمایه گذاری برعهده شهرداری است.

بیشتر بخوانید   اعمال سیاست‌های تشویقی راهکار ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند است

وی به احداث بوستان جنگلی کاجستان به وسعت ۴۰ هکتار با بهترین زیرساخت ها اشاره کرد و ادامه داد: همچنین احداث میدان اجتماعات به مساحت ۱۳ هکتار در قلب شهر بیرجند در دستور کار قرار گرفت و در چند روز آینده اجرای عملیات درختکاری را در این اراضی آغاز خواهد شد.

جاوید با اشاره به تولید روزانه ۱۲۰ تن پسماند شهری در بیرجند، بیان کرد: در میان هزار و ۳۰۰ شهر کشور در بیرجند به عنوان نوزدهمین شهر سایت پسماند و کارخانه بازیافت پسماندهای شهری و تولید کود و کمپوست ایجاد شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها