بررسی راهکارهای توسعه در معدن قلعه زری

با حضور استاندار خراسان جنوبی، راهکار های توسعه در معدن قلعه زری مورد بررسی قرار گرفت. 

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری در نشست مدیران شرکت پارت گوال (سهامدار جدید معدن قلعه زری) که با هدف بررسی مسايل و مشكلات اين واحد معدنی و ارائه راهكارهای لازم در راستای توسعه شرايط موجود صورت گرفت اظهار داشت: یکی از بزرگترین مزیت های خراسان جنوبی وجود معادن فراوان با ذخایر قابل توجه است ،اما میزان بهره مندی ما از معادن استان  بسیار کم است.

وی تأکید کرد: علت این عدم توفیق به این جهت است که بسیاری از معادن مورد بهره برداری قرار نگرفته اند و در معدود معادنی هم برداشت صورت می گیرد، مواد معدنی به صورت خام به فروش می رسند که این مسئله باید هر چه سریعتر  متوقف شود و مواد معدنی به ارزش واقعی خود عرضه شوند تا استان از مواهب آن، هم در اشتغالزایی و هم درآمدزایی بهره بیشتری ببرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیاست ما در  این بازه زمانی خدمتگزاری، برنامه ریزی و کار بر روی معادن به عنوان یکی از پیشران های اصلی تولید و توسعه در خراسان جنوبی است.

ملانوری ادامه داد: مردم باید بتوانند به طور ویژه از عواید این ذخایر ارزشمند بهره ببرند و استان نیز باید بتواند از قبل این برداشت ها و بهره برداری ها، توسعه خود را پیش ببرد.

وی به اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) زمینه ورود بخش خصوصی صلاحیت دار را فراهم نموده ایم.

به گفته وی؛ معادن نیز باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی  در استان ورود کنند.

بیشتر بخوانید   جمعیت جوان بستر خلاقیت و پویایی را در مسیر توسعه کشور فراهم می‌کند

استاندار اظهار امیدواری کرد:  با وجود نیروهای جوان و خوش فکر و با سوابق درخشان سهامدار جدید معدن قلعه زری،  مشکلات این واحد هرچه زودتر برطرف شده و تولید آن به  ظرفیت واقعی برسد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها