فعالیت احزاب تنها منحصر به زمان انتخابات نباشد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید فعالیت احزاب تنها منحصر به زمان انتخابات ها و استفاده از سهمیه های متعدد باشد متاسفانه تاکنون احزاب در کشور ما جواب نداده اند و کار خاصی نکرده اند.

به گزارش “پیام خاوران“،حسین خسروی در دیدار با اعضای خانه احزاب خراسان جنوبی  اظهارکرد: قرآن اصل احزاب را خیلی تایید نمی کند، ولی دموکراسی در دنیا بدون احزاب نشده است.

وی افزود: طی عمر ۴۳ ساله انقلاب اسلامی تاکنون، احزاب آنطور که باید در کشور ما جا نیفتاده اند که این موضوع ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. اما یکی از این دلایل ممکن است این باشد که خود احزاب و اعضای آن نتوانسته اند خودشان را به خوبی به مردم معرفی کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید فعالیت احزاب تنها منحصر به زمان انتخابات ها و استفاده از سهمیه های متعدد باشد و بعد از فعالیت انتخاباتی هم تعطیل شود. متاسفانه تاکنون احزاب در کشور ما جواب نداده اند و کار خاصی نکرده اند. در عرصه انتخابات های متعدد هم هر کس با پشتوانه احزاب جلو آمده، موفق نبوده است.

خسروی بیان کرد: بنده معتقدم اگر اصل احزاب را در دنیا بپذیریم، فعالیت آنها باید دارای شرایطی باشد که یکی از این شرایط این است که حزب باید تولید برنامه کند و فعالیت آن با محوریت تضارب آرا و افکار باشد نه در جهت تخریب دیگران، بلکه با فکر درست بر سر مسائل اصلی بحث و تصمیم گیری شود. اما متاسفانه در کشور ما احزاب همدیگر را تخریب می کنند و دود آن هم به چشم مردم می رود.

وی ادامه داد: برای فعالیت احزاب در استان بهتر است شرایطی تعیین شود و این احزاب برنامه داشته باشند، دعوای اصلاح طلب و اصولگرا را کنار گذاشته و منافع ملی را در نظر بگیرند و پس از بحث و تبادل نظر، فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب باشد.

بیشتر بخوانید   اولتیماتوم استاندار به آبفارروستایی؛نارضایتی شدیداز وضعیت آب شرب درروستاها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور سابق در آخرین مصاحبه اش عنوان کرد که در جمهوری اسلامی یک پرچم داریم و آن پرچم مقام معظم رهبری است، اما دوباره مطرح کرد که برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت. این در حالی است که مقام معظم رهبری تاکید کردند که برداشتن سایه جنگ با تصویب برجام یک دروغ محض است. این موضوع سبب شد تا مکالمه رهبر انقلاب با آقای هاشمی رفسنجانی پس از ۴۳ سال منتشر شود. بر همین اساس تاکید این است که فصل الخطاب قرار دادن نظرات رهبری، باید در عمل باشد و اگر پیشرفت ایران را می خواهیم باید این محوریت را قبول کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی، امروز دنیای اسلام را نجات داده است افزود: کی و کجا مقاومت اسلامی این قدرت را داشته است؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ولی فقیه معصوم نیست ولی نزدیک ترین و شبیه ترین فرد به معصوم است. اگر همه افراد و احزاب در عمل این موضوع را قبول کرده بودند، کشور گلستان شده بود.

خسروی تاکید کرد: احزاب باید در فعالیت های خود تلاش وسیع تر، برنامه مشخص تر و آرمان های بیشتر داشته باشند تا بتوانند موفق عمل کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها