روزگارناخوش بیمارستان ولیعصر(عج)بیرجند/احتمال برپایی بیمارستان صحرایی درخراسان جنوبی وجوددارد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از وضعیت وخیم ویروس کرونا در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند و احتمال برپایی بیمارستان صحرایی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران “ شریف زاده گفت: وضعیت بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند مناسب نیست و از تمام ظرفیت بیمارستان برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌شود و حتی بعضی از بخش‌ها مانند داخلی، اطفال و مصدومین برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا مناسب سازی شده اند.

او با اشاره به این که اکنون از تمام ظرفیت بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونایی استفاده می‌شود، افزود: اگر روند افزایشی موارد ابتلا همچنان ادامه داشته باشد، امکان برپایی بیمارستان صحرایی وجود دارد.

شریف زاده با اشاره به این که وضعیت کرونا در شهرستان نهبندان در مقایسه با قبل بهتر است اظهار کرد: بیمارستان صحرایی در این شهرستان برای شرایط اضطراری به مرکز استان منتقل می‌شود.

شریف زاده با اشاره به این که تصاویر پخش شده از راهرو‌های بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند مربوط به بیماران بستری موقت بوده است تصریح کرد: تصاویری که دیروز در فضای مجازی پخش شده بود، مربوط به ۳۵ مورد بستری موقت است که تنها برای تزریق دارو مراجعه کرده بودند.

از بستری بودن ۱۵۰  بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا تا رسیدن نوبت به رانندگان برای تزریق واکسن

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند حدود ۱۵۰ بیمار مثبت و مشکوک به کرونا بستری هستند

وی ادامه داد: برگزاری مراسم‌های محرم در فضای بسته و حرکت هیئت‌ها در داخل شهر‌ها ممنوع است.

شریف زاده بیان کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونا در استان، بهتر است برنامه‌های محرم در فضای مجازی دنبال شود و اگر مردم قصد حضور در مساجد، هیئات و تکایا را دارند، از دو ماسک برای حفاظت از خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید   دانش‌آموزان خراسان جنوبی 3 رتبه برتر کشور در آیین" عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی" را کسب کردند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در خصوص ورود واکسن های جدید به استان گفت: با ورود ۱۷ هزار و ۳۰۰ دز واکسن جدید کرونا که شامل ۷ هزار و ۳۰۰ دز واکسن سینوفارم و ۱۰ هزار دز واکسن کوو برکت است، سرعت واکسیناسیون در استان بیشتر می‌شود.

واکسیناسیون رانندگان آژانس، تاکسی و حمل و نقل عمومی نیز در استان شروع شده و این افراد می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نوبت تزریق واکسن دریافت کنند.

انتهای پیام*

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها