شمار قربانیان کرونا درخراسان جنوبی ۴ رقمی شد/۱۰۰۴ نفرشمار جان باختگان بیماری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: با ثبت ۷ فوتی جدید در شبانه روز گذشته در  استان شمار جان باختگان بیماری کرونا در استان به هزار و چهار نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری “ پیام خاوران “محمد دهقانی فیروزآبادی بیان کرد:  روز گذشته۴۶۷  آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع  ۱۹۱ بیمار جدید شامل ۵۱ بستری و  ۱۴۰ مورد سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد۵۷  مورد از بیرجند، ۳۸ مورد از زیرکوه، ۱۸ مورد از سرایان، ۲۵ مورد از قاینات، ۱۹ مورد از طبس، ۱۱ مورد از فردوس، ۷ مورد از نهبندان، سه مورد از سربیشه، از شهرستان های بشرویه و درمیان هرکدام ۶ مورد و از خوسف یک مورد  جدید شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند افزود: در این مدت همچنین۵۱۲  تست سریع در استان انجام شد که منجر به شناسایی۱۶۲  بیمار کرونایی شد.

دهقانی گفت: استان در روند صعودی شدید پیک پنجم ناشی از بیماری کرونا قرار  دارد و و نگران از افزایش موارد مثبت و بستری ناشی از این بیماری هستیم.

وی از هیئت های مذهبی، مساجد و تمامی کسانی که در برگزاری مراسم ها اهتمام می ورزند درخواست کرد  حتما کلیه پروتکل های  بهداشتی را رعایت کرده و ترجیحا مراسم ها  را در فضای باز با رعایت فاصله گذاری مناسب برگزار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند  تاکید کرد: حتی الامکان از برگزاری مراسم ها در فضاهای بسته پرهیز و در صورتی که اجبار بود و امکان استفاده از فضای باز نبود، باید آن فضا حداقل ۶ متر ارتفاع داشته باشدو با یک چهارم ظرفیت عزاداری کنندگان حضور پیدا کرده و تهویه مناسب داشته باشد.

 

انتهای پیام/۲۵۰

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   شبکه کردن سوپر مارکت‌ها و خوار بار فروش‌های خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها