آمادگی کامل بسیج و سپاه خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج و سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی آمادگی مقابله با کرونا در هر زمینه‌ای از جمله دعوت افراد مسن برای واکسیناسیون و تهیه مایحتاج افرادی که به کرونا مبتلا شدند را دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، با توجه به شیوع بسیار سریع کرونا دلتا و افزایش روند مبتلایان، بیماران مثبت بستری و فوت ناشی از کرونا، مقام معظم رهبری ۲۰ مرداد ماه طی پیام تلوزیونی چند نکته مهم را به مسئولین و مردم متذکر شدند.

ایشان در قسمتی از پیام گفتند: چند نکته را من میخواهم تذکّر بدهم به مسئولین و چند نکته را به مردم. آنچه به مسئولین عرض میکنم این است که در اوّل جریان کرونا، آزمایشهای بیماریابی عمومی رایج شد و این بسیار کار خوبی بود؛ این کار بایستی انجام بگیرد؛ یعنی به معنای حقیقی، هم شبکه‌ی بهداشت، هم کمک بسیج، در این زمینه فعّالیّت کنند و بتوانند آزمایش تشخیص بیماری را به صورت رایگان، به صورت وسیع برای همه فراهم کنند. امروز برای همه فراهم نیست، مشکلاتی هست، ظاهراً هزینه‌هایی هم برای افراد دارد، برای بعضی هزینه‌های سنگینی هم دارد. جوری باشد که بیماریابی و آزمایشهای مربوط به تشخیص بیماری برای همه‌ی مردم باشد. البتّه بیمه‌ها باید کمک کنند، دولت هم باید کمک کند که این قضیّه پیش برود و انجام بگیرد.

نکات بعدی که اشاره کردند: مسئله‌ی واکسن، مسئله‌ی دارو و مسئله‌ی کمک نیروهای مسلّح بود.

مقام معظم رهبری در مورد کمک نیروهای مسلح، بیان کردند: در ماه‌های اوّل و در اوایل کار، نیروهای مسلّح -چه ارتش، چه سپاه- بِجِد وارد شدند و کارهای مهمّی انجام دادند، بسیج [هم] حضور خیلی خوب و قوی‌ای داشت. اگر چه الان هم مشغولند و کارهایی انجام میدهند، امّا به نظر من الان هم هر چه میتوانند بایستی توانشان را در این مسئله مصرف کنند و به کمک مردم بیایند.

ایشان افزودند: اینها کارهایی است که مربوط به مسئولین بود و لازم بود. هیچ ملاحظه‌ای نکنند. حالا من در مورد لزوم تعطیلی یا عدم لزوم تعطیلی اظهارنظر نمیکنم، چون مسئله‌ی تخصّصی است و بایستی در ستاد ملّی کرونا بررسی بشود؛ امّا اگر چنانچه به یک نتیجه‌ای رسیدند، آن نتیجه را به طور قاطع بایستی اجرائی و عملی بکنند.

مقام معظم رهبری در مورد مردم، گفتند: امّا در مورد مردم؛خب مردم عزیزمان مواجه با این حادثه‌ی تلخ و این مشکل هستند لکن بخشی از مشکل ناشی از رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها از سوی عدّه‌ای از مردم است. یک جاهایی گفته میشود که مقدار ملاحظه‌ی مردم ۴۰ درصد یا ۳۵ درصد است! خب این خیلی کم است؛ مردم باید صد درصد رعایت بکنند. حالا اگر یک تعدادی هم مشکلاتی دارند که نمیتوانند ماسک و فاصله و مانند این چیزها را درست رعایت کنند، لااقل اکثریّتِ قاطعِ مردم باید این را رعایت بکنند. این مشکلی است که به خود ما برمیگردد؛ ما اگر چنانچه رعایت نکنیم، هم جان خودمان و سلامت خودمان را به خطر می‌اندازیم، هم سلامت دیگران را، بخصوص نزدیکانمان را و اطرافیان را به خطر می‌اندازیم. بنابراین، بخشی از مشکل ناشی از این عدم رعایتها است. همان حسّاسیّتی را که مردم در ماه‌های اوّل به خرج دادند و واقعاً رعایت کردند، همان حسّاسیّت‌ها را باز هم بایستی مراعات کنند.

بیشتر بخوانید   ‌طرح اجباری بیمه سلامت ‌از ۱۳ آبان ماه در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در نشست مشترک با سعید نمکی وزیر بهداشت، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفین با موضوع ارتباط تصویری با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه‌های استانی برای مقابله با کرونا که پنجشنبه ۲۱ مرداد برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه در پی فرمایشات رهبر انقلاب شکل گرف.

وی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم بیماری‌ای که امکان کنترل دارد، عزیزان ما را بگیرد، تصریح کرد: باید شروع مجددی برای مقابله با کرونا داشته باشیم و فراخوان ملی بدهیم تا همه مردم وارد شوند.

سلامی با بیان اینکه امروز برای مقابله با کرونا، حجت بر همه تمام است، خطاب به فرماندهان سپاه‌های استانی گفت: قرارگاه‌های امام رضا(ع) را در استان‌ها تشکیل دهید و به خانه‌ها رجوع کنید و اجازه ندهید مردم تا حد امکان جابجا شوند.

سلامی ادامه داد: هر کمکی می‌توانید انجام دهید. خریدهای مردم را انجام دهید. امروز نیازمند جهاد و انقلاب هستیم، با جهادی بزرگ باید این ویروس را متلاشی کنیم.

وی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی با قوت اجرا کنید و منتظر گزارش های شما هستیم. مردم اگر ببینند کاری با قوت انجام می‌شود آن‌ها هم همکاری می‌کنند.

سردار غلامرضا سلیمانی رییس بسیج مستضعفین نیز در این نشست با اشاره به شیوع کرونا، گفت: با همکاری وزارت بهداشت توانستیم تجربه موفقی را در طرح شهید سلیمانی رقم بزنیم. این تجربه گرانسنگ در اختیار ماست و بعد از آن هم بروزرسانی کردیم و در ابتدای سال با عنوان گام پنجم طرح شهید سلیمانی انجام شد که یک بُعد آن کمک به واکسیناسیون بود.

وی با بیان اینکه احساس می‌شود که این طرح با تمرکز بیشتری باید پیگیری شود، به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انسجام بیشتر برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: باید با انسجام بیشتری طرح شهید سلیمانی را ادامه دهیم و از همه ظرفیت‌ها برای موفقیت در مقابله با کرونا استفاده کنیم.

سلیمانی با یادآوری اینکه طرح شهید سلیمانی طرحی محله محور و‌ مسجدمحور است و با همکاری آحاد جامعه انجام می‌شود، گفت: مهم‌ترین مسئله طرح شهید سلیمانی، بیماریابی است که طبق آن سازماندهی خوبی شد و این سازماندهی باید در تمام کشور با تمرکز بر پیشگیری شیوع کرونا، ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید   بیش از 16 میلیارد تومان از قبوض گاز کوره داران خراسان جنوبی عودت شد

سلیمانی با بیان اینکه ۱۳۰ نقطه به‌عنوان مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سپاه‌های استانی تشکیل شده، گفت: این مراکز غیر از مراکز سایر نیروهای مسلح است.

وی افزود: در ۲۴۰ نقطه هم به‌صورت مشترک حضور داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این آمادگی را داریم که نسبت به تهیه مراکز قرنطینه کوچک مثل مهمانسراها و قرنطینه خانگی و بیماریابی و سایر کنترل‌ها همکاری کنیم.

طرح شهید سلیمانی با قدرت اجرا شود

در خراسان جنوبی نیز ستاد استانی کرونا برگزار شد و استاندار خراسان جنوبی بر با قدرت اجرا شدن طرح شهید سلیمانی تاکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه در خراسان جنوبی این طرح از ابتدای اینکه آغاز شده، تعطیل نشد و ادامه داشته است اما در شرایط کنونی درخواست میشود بسیج و تیم های طرح شهید سلیمانی قوی کار را پیش ببرند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی به دلیل محله محور بودن در بحث بیماریابی خیلی خوب عمل کرده است.

آمادگی بسیج و سپاه خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

سرهنگ رضا هزاری معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته در بحث مقابله با کرونا، طرح شهید سلیمانی مجدد مطرح شد.

وی افزود: سردار سلامی نیز جلسه ای به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کردند که در جلسه حاضر شدیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی بیان کرد: سپاه استان نیز در این خصوص جلساتی برگزار کرده است و در این جلسات مقرر شد تیم های چهار گانه ای که قبلا در محلات تشکیل شدند ضمن اینکه فعال هستند اما به صورت جدی فعالیت داشته باشند.

هزاری عنوان کرد: تیم های طرح شهید سلیمانی ابتدای کار در بحث بیمار یابی خانه به خانه این کار را انجام میدادند اما در حال حاضر که تست گیری سریع انجام میشود کار راحت تر شده است.

وی اظهار کرد: بسیج و سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی این آمادگی را دارند اگر دانشگاه علوم پزشکی اسامی افرادی که تست آنها مثبت شده را به ما اعلام کند در بحث خدمات دهی به بیماران به منظور عدم حضور آنها در خارج خانه برای انجام کارها، تیم های طرح شهید سلیمانی همکاری کرده و خرید اقلام مورد نیاز بیماران را تهیه و به آنها تحویل دهند؛ چراکه برخی از خانواده ها تمامی افراد مبتلا به کرونا شده و کسی برای تهیه اقلام مورد نیاز ندارند و بیمار مجبور به حضور در خارج خانه میشود که این امر باعث به خطر انداختن سلامت دیگران میشود و با خدمات دهی توسط طرح شهید سلیمانی میتوان چرخه انتقال را قطع کرد.

بیشتر بخوانید   بازدید معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) از نوار مرزی نهبندان

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی در مورد تعداد تیم های شهید سلیمانی، گفت: علاوه بر تیم‌های قبلی تیم های جدیدی اضافه خواهند شد.

هزاری در مورد واکسیناسیون، اظهار کرد: پست های واکسیناسیونی که در استان فعال شدند و ما در هر شهر یک مقر واکسیناسیون خودرویی داریم که واکسیناسیون انجام میشود‌.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که تیم ها و ایستگاه های واکسیناسیون را در صورت نیاز و اعلام از طرف دانشگاه علوم پزشکی افزایش دهیم.

هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: سپاه و بسیج خراسان جنوبی در قالب طرح شهید سلیمانی آمادگی این را داریم که تمامی نیازهای مبتلایان به کرونا در زمینه تهیه مایحتاج زندگی همکاری کنیم.

وی افزود: همچنین آمادگی کمک به قشر محرومی که در خانه هستند و نیازمند کمک مالی و تهیه مایحتاج هستند، داریم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: بسیج آمادگی خود را برای واکسیناسیون افراد سالمندی که تمایل برای واکسینه شدن ندارند و مراجعه نکردند در صورت اعلامی اسامی توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجتد برای توجیه مزایای واکسن و رغبت پیدا کردن افراد به واکسیناسیون را دارد. حتی ما آمادگی واکسیناسیون در خانه سالمند را داریم ضمن اینکه این اقدام قبل هم انجام شده اگر نیاز به واکسینه در محل نبود فرد را به مراکز واکسیناسیون ارجاع میدهیم.

هیهات عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی در خراسان جنوبی تعطیل نشد و ادامه داشته و دارد اما مجدد به تیم ها دستور مقام معظم رهبری در مورد کمک بسیج مانند ابتدای شیوع کرونا ابلاغ شده و تمام فرماندهان نواحی های پای کار هستند.

وی گفت: در حال حاضر بحث بیماریابی به دلیل راه اندازی مراکز تست گیری سریع و مراجعه افراد دارای علایم به این مراکز، ما نیاز ندیدیم بیمار یابی خانه به خانه انجام شود اما تیم های طرح شهید سلیمانی در بحث واکسیناسیون و کمک به دانشگاه علوم پزشکی چه در بیمارستانها و چه در قسمت های دیگر آماده اند.

منبع: خاورستان

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها