روز‌های سیاه کرونایی با افزایش ۲ برابری بیماران بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی

روزهای سخت وطاقت فرسایی است، برای کادر درمان…آنها همواره صدایشان بلند است مردم شیوه نامه ای بهداشتی را رعایت کنید وکرونا را جدی بگیرید…اما…

به گزارش ” پیام خاوران “ ؛ روز های درپی هم می روند داستان کرونا همچنان اداه دارد ، هر روز به شکلی وطریقی دل ما می شکند ، آری قصه درد ورنج کادر درمان از بی توجهی وبی مسئولیتی برخی از مسئولان ومردم حکایت دارد.

حکایتی که تاکنون بارها وبارها تکرار شده اما نه گوشی برای شنیدن بوده ونه اقدامی بر این واکنش ، این روزها علاوه بر کادر درمان ، کادر خدماتی بیمارستانها هم سخت درگیر بیماران کرونایی از سنگینی کار تا عدم توجه به آنان گلایه دارند.

آنان هرچند با جان ودل کار را ادامه می دهند وخستگی برایشان معنا ندارد ، اما انتظار دارند تا مدیران کار انها را هم ببینند وحداقل از نظر مالی مورد توجه باشند.

خبرنگار ما دربازدید میدانی از بیمارستان ولی عصر (ع) بیرجند حکایت خستگی کادر درمان وخدماتی این بیمارستان را به عینه دیده است، کادر درمانی که خواب ندارند وخستگی در عمق وجودشان دیده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت:شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان در مقایسه با ابتدای مرداد ، دو برابر افزایش دارد.

محمد دهقانی فیروزآبادی  بابیان اینکه تا روزگذشته ۲۹۹ نفر بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بستری بودند، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با اول مرداد افزایش حدود ۲ برابری دارد.

وی  از افزایش سه برابری آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در مرداد نسبت به دو ماه قبل آن خبرداد و افزود:  در ماه خرداد ۲۶ مورد  و در تیر ۲۹ مورد فوت ثبت شده که این آمار در حال حاضر  روزانه به ۲.۹ فوتی افزایش یافته که  نشان دهنده افزایش حدود ۳ برابری فوت افراد مبتلا به کرونا در استان در مقایسه با دو ماه قبل آن است.

بیشتر بخوانید   تلاش شود آمار ورودی به زندان‌ها کاهش يابد/کمک به زندانیان جرایم غیرعمد با اولویت بندی انجام شود

وی گفت:  بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان  نیز هم اکنون در مقایسه با ابتدای مرداد ۴۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها