ارتقای سطح دانش پزشکی کشور از برکات نظام جمهوری اسلامی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: ارتقاء سطح دانش پزشکی کشور، از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید قدر دانسته شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری با بیان این مطلب در مراسم تجلیل از فعالان حوزه بهداشت و درمان استان که همزمان با نخستین روز هفته دولت و روز پزشک برگزار شد،  هدف از برپایی این مراسم را تجلیل از زحمات کادر بهداشت و درمان استان عنوان کرد که طی یک سال گذشته از سلامتی و راحتی خود گذشتند، جان خود را تقدیم صحت و سلامتی و طول عمر مردم کردند و در جریان درمان بیماری کرونا در کنار بیماران بودند.

وی خاطرنشان کرد: توفیق حاصل شد تا مراسم آغازین هفته دولت را که قرین با روز بزرگداشت حکیم فرزانه بوعلی سینا و روز پزشک است را برای تجدید بیعت با آرمان های امام راحل(ره)، انقلاب و شهدای عزیز و نیز سپاس از زحمات عزیزان دانشگاه علوم پزشکی استان، در جوار قبور مطهر و پاک شهدای گمنام برگزار کنیم.

به گفته وی؛ گرچه مقام شهدای عزیز و پزشکان بزرگوار و قدرشناسی از تلاش‌های همه کسانی که در در گوشه گوشه کشور زحمت می‌کشند، نیازمند برگزاری مراسمی بسیار باشکوه است اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، چاره‌ای جز این نداریم  که در خدمت جمع محدودی از همکاران و دوستان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان ایم که ما قدردان زحمات همه عزیزانی هستیم که در طول سال های گذشته به سلامت جامعه کمک کردند، تصریح نمود: ما یادمان نرفته که در روزهای آغازین انقلاب در حوزه سلامت و استقرار پزشکان در مراکز بهداشتی درمانی چه وضعیتی داشتیم و دسترسی مردم به خدمات درمانی چگونه بود؟

ملانوری ادامه داد: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش های بسیاری خوبی که در ۴۲ سال گذشته شده، در گوشه گوشه این کشور دانشگاه‌های علوم پزشکی، به عنوان مراکز تعلیم و تربیت علم پزشکی فعال شده و به تربیت فرزندان این مملکت می پردازند.

بیشتر بخوانید   اجرای عملیات توسعه وتقویت روشنایی معابر بلوار خلیج فارس بیرجند

وی ادامه داد: از توفیقات کشور این است که مراکز بهداشتی درمانی در همه جا مستقر هستند و  امروزه ما صادر کننده علم و خدمات پزشکی و نیز نیروی متخصص پزشکی به سایر کشورها هستیم .

به گفته وی؛ همه این توفیقات مرهون نظام مقدس جمهوری اسلامی است و  همه ما باید قدرشناس همه تلاش هایی باشیم که برای ارتقاء سطح دانش پزشکی و خدمات بهداشتی و سلامت کشور صورت گرفته است.

استاندار در ادامه به محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از شیوع کرونا در یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: هیچ کس در دنیا فکر می‌کرد که این بیماری اینقدر طولانی شود و با این حجم و کیفیت، دنیا را درگیر کند.

ملانوری با تأکید بر هزینه های بسیار سنگینی که بیماری کرونا بر دنیا تحمیل کرد، اظهار داشت: از دست دادن نخبگان جامعه به خصوص کادر بهداشت و درمان هزینه های معنوی بسیار گرانی بود که کرونا بر ما تحمیل کرد.

وی با بیان این که ایران در بحث مدیریت بیماری کرونا، از کشورهای دارای شرایط مطلوب است، خاطرنشان کرد: اگر چه در این زمینه گلایه هایی وجود دارد اما وقتی وضعیت کشورهای پیشرفته را  با ایران مقایسه کنیم که با تهدیدها و تحریم ها و مشکلاتی که بر سر راه ما در بحث تأمین تجهیزات پزشکی، داروها و واکسن وجود داشت، بیشتر به این مطلوبیت پی می بریم.

استاندار از وضعیت مدیریت بیماری در خراسان جنوبی گفت و تصریح کرد: در استان نیز تلاش های زیادی در زمینه تجهیز مراکز بهداشتی درمانی،استقرار تجهیزات و واکسیناسیون صورت گرفته که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید   گوشت چرخ کرده فله‌ای نخرید

ملانوری ادامه داد: ما توانستیم سهمیه ای ویژه را در بحث واکسن برای استان جذب کنیم و همین امر سبب شد خراسان جنوبی در واکسیناسیون 7 درصد بیش از میانگین کشوری باشد، که البته نباید به این اکتفا نماییم وباید تلاش کنیم که با واکسینه کردن مردم، سطح ایمنی استان را بالاتر ببریم.

وی ضمن تشکر از زحمات فعالان بخش بهداشت و درمان استان، از موفقیت طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و مهار شرایط گفت و از خیرین و همه کسانی که کمک های مؤمنانه خود را در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا دریغ نکردند، قدردانی کرد.

در این مراسم، با اهدای لوح تقدیری به دکتر دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی از زحمات و تلاش های فعالان حوزه بهداشت و درمان استان به ویژه در جریان شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.

افتتاح مرکز آموزشی فرهنگی شماره 2 فرهنگیان بیرجند

همزمان با نخستین روز از هفته دولت، پروژه مرکز آموزشی فرهنگی شماره 2 فرهنگیان بیرجند، در مرکز ارتقاء حرفه ای فرهنگیان افتتاح شد.

این پروژه شامل دو سالن پذیرایی و اجتماعات است که با هدف تأمین رفاه فرهنگیان استان اجرایی شده است.

سالن پذیرایی این مجموعه به مساحت 500 مترمربع و ظرفیت 250 نفر با اعتباری معادل یک میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته شده است.

سالن اجتماعات این مرکز نیز با ظرفیت 80 نفر در زمینی به مساحت 200 مترمربع بنا شده که با تأمین تجهیزات، یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه درپی داشته است.

اعتبارات هزینه شده در این پروژه از محل اعتبارات ملی و کمک های خیرین تأمین شده است.

بیشتر بخوانید   تسهیلات ویژه بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض به مناسبت دهه مبارک فجر

اداره کل آموزش و پرورش در طرح توسعه این مرکز، ایجاد یک واحد کارگاه رایانه را در نظر گرفته که در راستای تولید محتوا و ارتقاء کیفیت آموزش به شیوه مجازی، استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها