سند راهبردی آمایش خراسان جنوبی بروزرسانی شد/ مسیر رسیدن به توسعه همراه با هدف و برنامه است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مسیر رسیدن به توسعه، باید همراه با تعیین هدف و برنامه ریزی مناسب باشد، گفت: تدوین و بروزرسانی سند راهبردی آمایش استان انجام شده است.

به گزارش ” پیام خاوران ” ، مجید پور عیسی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت، به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت :هفته دولت، فرصت مغتنمی است برای مرور دستاوردهای گران‌بهای تلاشگرانی که با کوشش جهاد گونه و خدمت خالصانه، عشق و ایمان را به مردم و سرزمین خود هدیه داده اند.

وی با تاکید بر این نکته که مسیر رسیدن به توسعه، باید همراه با تعیین هدف و برنامه ریزی مناسب باشد افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی تلاش می کند با در نظر گرفتن واقعیات، ظرفیت‌ها و پتانسیل را شناسایی و منابع موجود را به نحوی عادلانه با پیش بینی آینده استان توزیع کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی تأکید کرد: یکی از کارهای مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این است که با اجرای طرح‌های سرشماری یا اجرای طرح‌های مختلف آماری، اطلاعات و آمار استانی را تهیه، استخراج و تحلیل کندو این اطلاعات و آمار بعد از اینکه با دقت بررسی شدند و صحت و سقم تعیین شده، در اختیار افرادی قرار می گیرند که می خواهند برای استان برنامه ریزی کنند، همچنین نقشه‌هایی توسط سازمان مدیریت استان تهیه و اطلاعات مختلف استان روی آن بارگذاری شده که به صورت فضایی امکان رصد استان را فراهم می سازد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام به تدوین و بروزرسانی سند راهبردی آمایش استان، یکپارچه سازی اطلاعات مکانی استان، تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی، تکمیل پایگاه داده‌های مکانی استان و امکان مشاهده مکانی اطلاعات مطالعات آمایش استان، اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در استان و اجرای سیاست‌های جهش تولید در استان کرده است.

بیشتر بخوانید   ۲۷۴ نفر تاسوعا و عاشورا در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

پورعیسی تصریح کرد: همچنین فعالیت‌هایی مثل انجام بررسی شاخص‌های توسعه هر یک از شهرستان‌ها، بررسی درخواست اعتبار دستگاه‌های اجرایی، ورود اطلاعات اولیه و شارژ اعتبارات برای موافقت نامه‌های مختلف، بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی و تهیه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و برگزاری کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها و تصویب پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها از جمله اقدامات انجام گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را ایجاد بانک اطلاعاتی و مستندسازی تجربیات فنی و اجرایی، بازدید از کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی مصالح و تاسیسات و تجهیزات برقی و مکانیکی سطح استان در جهت حمایت از مصالح تولیدی دارای نشان استاندارد بومی استان، بازدید مستمر از پروژه‌های عمرانی سطح استان، بررسی پرونده‌های درخواستی تشخیص صلاحیت، بررسی شرکت‌ها و صدور گواهینامه تشخیص صلاحیت مشاوران و پیمانکاران، دانست.

وی گفت: تأمین نیروی انسانی کارآمد، انجام فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، رتبه بندی دستگاه‌ها وبرگزاری جشنواره شهید رجایی و تقدیر از دستگاه‌های برتر، انجام تمام فرآیندهای درخواست شماره مستخدم برای کارکنان و نظارت بر آزمون‌های استخدامی در استان و متعاقب آن نظارت بر مصاحبه‌های استخدامی از جمله فعالیت‌هایی است که در سازمان انجام گرفته است.

پورعیسی فعالیت‌های پژوهشی، آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت، برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه شایستگی عمومی مدیران و اعلام فراخوان اولویت‌های پژوهشی مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان را از جمله اقدامات انجام شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خراسان جنوبی برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی با اشاره به نقش دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دو شورای مهم استان افزود: توزیع اعتبارات استانی به تفکیک شهرستان، بررسی و تصویب سند ارتقاء وضعیت زنان استان، اسناد اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان، تعیین تکلیف محدوده طرح جامع منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند و نیز بررسی اولویت‌های پژوهشی استان از عمده دستور کارهای شورا در سال ۱۳۹۹ بوده که اثرات مفید جلسات آن در حوزه‌های مختلف استانی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید   رئیس بنیاد مستضعفان کشور به خراسان جنوبی سفر می‌کند + برنامه‌های سفر

پورعیسی بیان کرد: از جمله وظایف مهم و ملموس انجام گرفته توسط شورای فنی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تعیین ضوابط تشخیص صلاحیت و رتبه بندی پیمانکاران و معماران محلی در استان، بررسی اشکالات و موانع اجرایی طرح‌های مطروحه توسط عوامل ذینفع در نظام فنی و اجرایی کشور با توجه به ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اداری و منطقه‌ای استان و تعیین راه‌حل‌های لازم به منظور رفع اشکالات و اعمال آن‌ها، بوده است.

وی اظهار داشت: فراهم آوردن امکان حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی عوامل اجرایی موجود در استان و ایجاد زمینه مشارکت تشکل‌های غیردولتی استانی (صنفی–تخصصی) در تصمیمات شورا و همکاری در تصمیم‌گیری و ساماندهی شروع پروژه‌های عمرانی جدید استانی ازجمله اقدامات انجام گرفته می باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در دولت جدید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و بهره گیری از توان دلسوزان و مدیران توانمند، مسیر توسعه استان به صورت ویژه و مطلوب همچنان دنبال شود.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها