۳۲۹ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: طی پنج ماهه نخست امسال بیش از ۳۲۹ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن رحیمی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پنج ماهه ایتدای امسال مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۳۲۹ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۱۴۴ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۹۵ هزار و ۱۹ تن بوده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۳۲۹ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی صادر شده است که از این میزان صادرات ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار ارزش کالاهای اظهار شده از گمرکات استان و ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار کالاهای اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است که از خراسان جنوبی صادر شد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در این مدت صادرات از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۳۰ درصد افزایش و به لحاظ وزن ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه های مرزی استان) نیز از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۶ درصد کاهش داشته است.

رحیمی‌زاده بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما بوده که به کشور افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به واردات کالا به استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۲۴ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۹ میلیون و ۵ هزار و ۸۴۱ دلار و وزن ۷۶۱ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۵۳۶۰ درصد و از نظر وزن ۲۵۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید   امروز، آخرین مهلت ثبت نام برای وام یک میلیون تومانی کرونا

به گفته وی عمده اقلام وارداتی به استان قطعات مربوط به خط تولید کاشی، کائوچو، کلروبوتیل، ترنجبین، شاهدانه بو داده، زغال شسته نشده، تخم ریحان فرآوری نشده، آسیاب مربوط به خط تولید قیر، گلپر فرآوری نشده و تخم اسپند فرآوری تشکیل می ­دهد که از کشور امارات متحده عربی، گرجستان و افغانستان وارد شده است.

رحیمی‌زاده با اشاره به ترانزیت هزار و ۳۰۸دستگاه کامیون به وزن ۳۸ هزار و ۶۱۷ تن کالا در این مدت اشاره کرد و افزود: کالا هایی شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و غیره از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۴۸ درصد و از نظر وزن ۴۴ درصد کاهش داشته است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها