معتادین بهبود یافته در خراسان جنوبی مهارت‌های شغلی را فرا می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از فراهم شدن شرایط برای حرفه آموزی معتادین پس از بهبودی باهمکاری فنی و حرفه ای خبرداد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی عرب نژاد در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و فنی و حرفه ای در راستای آموزش شغلی معتادین بهبودیافته اظهار داشت: سال گذشته در مرکز جامع درمان وبازتوانی اعتیاد مرکز استان واقع در شهرستان خوسف باهمکاری سازمان فنی وحرفه ای درسه زمینه شغلی، کارگاه‌هایی  ایجادشد که خروجی بسیارخوبی برای معتادین داشت به نحوی که حتی برخی از آنها در هرسه زمینه نسبت به شرکت در دوره و کسب گواهی اقدام کردند که بسیارباعث خوشحالی و دلگرمی بود.

وی با تشکر از همکاری سازمان فنی و حرفه ای ابراز امیدواری کرد تا متعاقب امضای این سند، همکاری درکوتاهترین زمان وارد فاز عملی شود تا معتادین بهبودیافته و یا در حال ترک کل استان بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بر اهمیت این موضوع تاکید کرد وگفت: در بسیاری از موارد معتادین پس از ترک در بهزیستی، رها می‌شوند وبه دلایلی همچون پذیرفته نشدن توسط جامعه، عدم انجام وظایف توسط بسیاری از دستگاه‌ها و نبود شغل مناسب دوباره به جهنم اعتیاد بازمی‌گردند که امیدواریم بافراهم شدن شرایط آموزش و مشاوره های شغلی با همکاری فنی وحرفه ای و پرداخت تسهیلات کم بهره توسط بهزیستی شاهد کاهش بازگشت بهبودیافتگان در استان باشیم.

عرب مدیرکل فنی و حرفه ای استان نیز در این جلسه گفت: فنی و حرفه ای در ۱۸ بخش مختلف به متقاضیان فراگیری مهارت آموزش می‌دهد که شامل دانش آموزان، دانشجویان، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی و… و همینطور جامعه هدف بهزیستی که جزو این بخش‌ها هستند و ما با تمام وجود و توان آماده ارائه خدمت و برقراری تعامل بامجموعه بهزیستی هستیم.

بیشتر بخوانید   فراهم شدن امکان ابلاغ الکترونیکی برای تمام اوراق مالیاتی در خراسان جنوبی

وی از احیای کارگاه‌هایی که درگذشته در مرکز جامع درمان وبازتوانی اعتیاد فعال بودند پس از انعقاد این تفاهم‌نامه خبرداد و افزود: در دیگر حوزه ها همچون معلولین، زنان سرپرست و… هم حسب نظر و درخواست مجموعه بهزیستی آماده همکاری هستیم.

درپایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه ای توسط مدیران امضا شد تا معتادین بهبودیافته و درحال ترک در تمامی مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد بتوانند از آموزش و مشاورهای شغلی استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها