وزیر صنعت: کویرتایر تبدیل به یک ماشین ساز حرفه ای در حوزه لاستیک شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت کویرتایر علاوه بر اینکه تولیدکننده تایر است تبدیل به یک ماشین ساز حرفه‌ای در حوزه لاستیک شده که جای تشکر دارد و تا بتوانیم از این شرکت حمایت می‌کنیم.

به گزارش “پیام خاوران“، سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از خطوط تولید کارخانه کویر تایر بیرجند با بیان این مطلب گفت: رویدادی در خراسان جنوبی اتفاق افتاده که جا دارد از مدیریت شرکت کویرتایر و کارکنان تقدیر کنیم و آن اینکه کار اصلی این شرکت تولید تایر بود اما پا را فراتر گذاشته و وارد حوزه ماشین‌سازی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: لاستیک سنگین را عمدتا وارد می‌کنیم اما تولید داخلی آن مورد حمایت جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

وی عنوان کرد: شرکت کویرتایر علاوه بر اینکه تولیدکننده تایر است تبدیل به یک ماشین ساز حرفه ای در حوزه لاستیک شده که جای تشکر دارد و تا جایی که بتوانیم از این شرکت حمایت های لازم را انجام میدهیم.

فاطمی امین گفت: صادرات ایران باید صادرات فناوری و ماشین‌آلات باشد و اگر این شرکت برنامه داشته باشد برای احداث خط لاستیک در کشورهای دیگر قطعا حمایت خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صادرات یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و تا سال ۱۴۰۴ صادرات غیرنفتی را باید ۲ برابر کنیم و در این زمینه کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان اولویت اول را دارد.

فاطمی امین بیان کرد: یکی از پروژه‌های مورد تاکید ما به طور ویژه در بحث صادرات و حمایت از آن، بازارسازی و مذاکرات سیاسی است که به توسعه بازار داخلی کمک می نماید.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال برای تمامی شهرستان‌های کشور یک برنامه تخصصی در بخش صنعت، معدن و تجارت همان شهرستان از جمله استان خراسان جنوبی تهیه خواهیم کرد که در این برنامه فرصت‌ها، مشکلات و رویدادها کاملا مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید   اختصاص35 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه تخت های فعال بیمارستان نهبندان

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه که افق اجرایی آن تا سه سال آینده خواهد بود به‌نوعی نقشه راه و برنامه عملیاتی مشخص می‌شود.

فاطمی امین گفت: تمرکز ما بر این است که هر شهرستان چه فرصت‌ها و چه زیرساخت‌هایی کم دارد و چه مشوق هایی باید داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران را در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری مناسب هدایت نموده و یک توسعه متوازن در کشور را شاهد باشیم.

سید رضا فاطمی امین در بازدید از خطوط تولید و قسمت های مختلف این کارخانه که دارای ظرفیت ها و پتانسیل های عظیمی در صنعت لاستیک است، ضمن گفتگو با مدیران، کارکنان و فعالان این مجموعه و عرض خداقوت، چالش ها و موانع تولید این واحد تولیدی را مورد بررسی قرار داد و برای حل آنها دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها