برندسازی صنایع‌دستی خراسان جنوبی با کمک فنی و حرفه‌ای محقق شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی گفت: برند سازی صنایع‌دستی استان بر اساس همکاری مشترک میراث‌فرهنگی و آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی و معرفی شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن رمضانی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به دنبال معرفی صنایع‌دستی و همچنین روستاهای برند در حوزه صنایع‌دستی است و این امر در زمینه معرفی ظرفیت‌ها و اشتغال‌زایی در روستاها موثر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بر اساس همکاری بین دستگاه‌ها دستاوردهای خوبی در استان حاصل می‌شود گفت: همکاری مشترک در زمینه ارتقابخشی مهارت‌ها در حوزه صنعت و آموزش موثر است.

رمضانی با بیان اینکه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای دارای اهمیت بالایی است افزود: ارائه گواهی‌نامه در حوزه‌های مشترک صنایع‌دستی و فنی و حرفه‌ای می‌تواند صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی از جمله نساجی سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی  قابلیت جهانی شدن دارد گفت: با راه‌اندازی کمیته راهبردی، می‌توان زمینه همکاری مشترک ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان را فراهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: این اداره‌کل ظرفیت‌های آموزشی در صنایع‌دستی و گردشگری در بخشهای دولتی و خصوصی را دارد و این آمادگی وجود دارد در قالب تفاهم‌نامه ای دو‌طرفه از توان یکدیگر برای ایجاد اشتغال و با هم‌افزایی در تولید کالای ایرانی تلاش شود.

محمد عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: انجام کار اثربخش با مشارکت اتفاق می‌افتد و نتیجه بهتری برای خدمات‌رسانی بیشتر و جلب رضایت مردم دارد.

وی با تأکید بر اینکه امکان گسترش همکاری‌ها بین این دو اداره‌کل وجود دارد افزود: ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ همکاری مشترک به‌ویژه در آموزش صنایع‌دستی، آموزش روستایی و عشایری وجود دارد.

بیشتر بخوانید   مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی: روستای بالای۱۰ خانوار بدون برق در خراسان جنوبی وجود ندارد+عکس

عرب از نیروی کار و سرمایه انسانی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه در کشورهای پیشرفته نام برد و تصریح کرد: اصل تاثیرگذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جوامع پیشرفته بسیار معروف و اثرات آن مشهود است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها