خراسان جنوبی در اربعین غرق در غم وعزا است/ آغاز پیاده روی جاماندگان اربعین از یادمان شهدا

استان خراسان جنوبی امروز ودر اربعین سید وسالار شهیدان غرق در شور وشعور حسینی بود وجای جای استان کاورانهای پیاده به نیت پیاده روی اربعین از کنار گلزار شهدا آغاز شده است.

 

به گزارش “ پیام خاوران”  بر اساس برخی روایات ۲۰ صفر سال ۶۱ قمری اسرای واقعه کربلا در بازگشت از شام به زیارت مدفن اباعبدالله الحسین علیه السلام رفتند و گروهی معتقدند الحاق سر مطهر امام حسین (ع) در این روز به بدن مبارکشان صورت گرفت.

اربعین از گذشته دور برای شیعیان دارای اهمیت و احترام بوده و پیاده روی در این روز به سمت کربلا   هم در میان شیعیان عراق مرسوم بوده است.

همچنین نقل است جابرابن عبدالله انصاری از صحابی پیامبر نیز در این روز به زیارت سیدالشهدا علیه السلام نائل آمدند.

تکریم و بزرگداشت این روز موجب تداوم مکتب عاشورا و یادآوری درس آزادگی و شهادت در طی قرون و اعصار بوده است.

امروز مراسم عزاداری اربعین شهادت امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سراسر استان خراسان جنوبی در حال برگزاری است

ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت از صبح امروز با حضور مساجد وتکایا و در آستان امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها به سوگواری پرداختند.

مردم ولایتمدار استان خراسان جنوبی امروز علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها ، در۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی  بود

آیین جاماندگان اربعین حسینی امروز در محل حرم مطهر حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) طبس، آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) و حسینیه جماران بیرجند برگزار و به طور زنده از شبکه استانی خاوران پخش شد.

جمع کثیری از عاشقان وجاماندگان سید وسالار شهیدان امروز از کنار ۵شهید گمنام دربیرجند تا امامزادگان باقریه را به نیت پیاده روی نجف تا کربلا با پای دل پیمودند.

بیشتر بخوانید   پيام تبريك رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان جنوبی به مناسبت هفته دفاع مقدس

همزمان با اربعین حسینی، زیارت اربعین نیز به صورت محوری در تمامی مساجد و هیات‌های مذهبی استان قرائت شد.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به صورت خانوادگی  وبا شکوهی ماندگاردر همه شهرستان‌ها به سمت محل برگزاری زیارت اربعین از دیگر برنامه‌های این روز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی درمراسم اربعین در امامزادگان باقریه با بیان اینکه ۲۷ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران اربعین حسینی است گفت: تلاوت قرآنی، سخنرانی، عزاداری و در برخی اماکن توزیع غذای نذری از محل عواید موقوفات و کمک خیرین از برنامه‌های این مراسم است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته آیین بزرگداشت اربعین حسینی به صورت حضوری و غیرحضوری در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در شهرستان بیرجند پنج بقعه، فردوس یک بقعه، سرایان سه بقعه، طبس سه بقعه، قاینات سه بقعه، بشرویه سه بقعه، زیرکوه سه بقعه، خضری دشت بیاض یک بقعه، سربیشه یک بقعه، نهبندان سه بقعه و خوسف یک بقعه متبرکه میزبان مراسم اربعین حسینی هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۷ مبلغ بومی و غیربومی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در بقاع متبرکه حضور یافتند که از این تعداد ۱۳ مبلغ اعزامی از قم و ۱۴ نفر بومی هستند.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها