۵۰ بازدید از طرح‌های مشاغل خانگی شهرستان بیرجند انجام شد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند از بازدید طرح‌های مشاغل خانگی با هدف نظارت و برنامه‌ریزی جدی در رونق اقتصادی و کسب درآمد خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسنعلی فولادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ بازدید مشاغل خانگی توسط کارشناسان حوزه صنایع‌دستی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند صورت گرفته است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند افزود: مشاغل خانگی از جمله فعالیت‌هایی است که توسط شخص یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار شکل گرفته و منجر به تولید کالای قابل عرضه به بازار می‌شود.

فولادی ادامه داد: مشاغل خانگی با هدف مردمی کردن تولید و اقتصاد، جایگاه مهمی در تحقق اهداف اقتصادی دارد.

وی از حمایت مشاغل خانگی توسط دستگاههای مربوطه از جمله اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند برای اخذ تسهیلات در راستای تولید و رونق صنایع‌دستی در چارچوب ضوابط خبر داد و افزود: از ابتدای سال ۹۰ تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان صادر شده که از این تعداد ۹۰ درصد مجوزهای صادر شده مربوط به زنان خانه‌دار است.

فولادی در راستای بازدیدهای مشاغل خانگی نیز گفت: هدف از این بازدیدها پس از دریافت وام توسط متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی، بررسی دقیق و سنجش نتایج این طرح‌ها است و این بازدیدها می‌تواند برای نظارت بر چگونگی مصرف تسهیلات دریافت شده و ایجاد اشتغال مؤثر باشد و از هدر رفت منابع بانکی پیشگیری کند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند تاکید کرد: نظارت‌های دوره‌ای باید بطور جدی انجام شود تا مطمئن شویم تسهیلات دریافت شده توسط متقاضیان واجد شرایط در راستای ایجاد اشتغال پایدار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید   اسکان بیش از ۳۷هزار فرهنگی نوروز امسال در خراسان جنوبی

فولادی تاکید کرد: تمام متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی اعم از مستقل و پشتیبان برای انجام فعالیت در حوزه مشاغل خانگی نیاز به دریافت مجوز دارند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها