کاهش ۴ درصدی جابجایی مسافر در خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان خراسان جنوبی از کاهش ۴  درصدی میزان جابجایی مسافر در ۶ ماهه اول سالجاری با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی گرجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در در ۶ ماهه اول سالجاری بیش از ۵۷۹ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان خراسان جنوبی گفت: در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۲۴۵ هزار و ۷۸۳ مسافر به استان وارد و ۲۳۷ هزار و ۹۴۳ مسافر از استان خارج گردیده اند . همچنین ۳۴۱ هزار و ۳۳۵ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

وی ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان های استان مربوط به شهرستان بیرجند با تعداد ۲۲۰ هزار و ۶۳ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با تعداد ۱۴۲۰ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استانهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران است.

گرجی با بیان این مطلب که در حال حاضر یک هزار و ۴۰۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و ۲۵۷ دستگاه سواری کرایه با عمر ۴۱/۱۱ سال ، ۱۵۵ دستگاه مینی بوس با عمر ۲۶ سال و ۲۶۱ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۴ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان خراسان جنوبی افزود: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محلهای صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه های مسافری و شرکتهای حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی (محدودیت فروش بلیت برای  ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان) از طریق وب سایت شرکتهای حمل و نقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com و برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید   ضعف برخی مدیران اقتصادی در زمینه رسانه و اطلاع رسانی 

گرجی خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها