ساخت ۲ هزار و ۵۹۴ واحد سهم خراسان جنوبی در مرحله نخست طرح جهش مسکن است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه سهم استان در مرحله نخست طرح جهش مسکن ساخت ۲ هزار و ۵۹۴ واحد است گفت: برای ۱۷ شهر استان سهمیه پیش‌بینی شدا است.

به گزارش “پیام خاوران“، وحید داعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سهم استان خراسان جنوبی در مرحله نخست طرح جهش مسکن سالانه یک میلیون مسکن در کشور یعنی ۲ هزار و ۵۴۹ واحد است که این سهمیه برای ۱۷ شهر استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه شهرهای اسدیه، اسلامیه، بشرویه، حاجی آباد، خوسف، زهان، سرایان، سه قلعه، طبس، عشق آباد، فردوس، نهبندان، نیمبلوک، آرین شهر، ارسک، خضری دشت بیاض و قهستان است افزود: برای دیگر شهرهای استان خراسان جنوبی از جمله بیرجند، قاین در مرحله بعد و پس ار تامین زمین سهمیه مشخص می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ثبت نام در شهرهایی انجام می‌شود که زمین مورد نیاز تامین شده باشد و تامین زمین در دیگر شهرها در دستور کار است.

داعی همچنین از پرداخت ۲۰۷ میلیارد ریال وام ودیعه مسکن در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به اعتبار مصوب ۷۳۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریالی برای وام ودیعه مسکن در استان تا ۲۰۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه جامع ۷ هزار و ۹۲ نفر ثبت نام کردند افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۶۷۹ نفر حائز شرایط هستند که تاکنون هزار و ۷۰۹ نفر متقاضی وام ودیعه مسکن در استان درخواست داده و تعیین شعبه کردند.

داعی ادامه داد: با توجه به رکود برخی کسب و کارها براثر شیوع کرونا برخی مستاجران با مشکل روبه رو شده اند که دولت مصوبه ای مبنی بر پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به این قشر تصویب کرد و همچنین متقاضیان وام ودیعه مسکن باید فاقد زمین و مسکن و دارای اجاره نامه رسمی باشند که براساس این مصوبه رقم دریافت تسهیلات برای تهران کلان‌شهرها و سایر شهرستان‌ها به ترتیب ۳۰، ۵۰ و ۱۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید   مرحله نخست مرمت و بازسازی راهدارخانه شوسف به اتمام رسید

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها