۲۳۶ هزار اصله نهال جنگلی در خراسان جنوبی تولید شد

رئیس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۳۶ هزار اصله نهال از گونه های مختلف جنگلی در سه نهالستان این استان تولید شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، عباسعلی محمودی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد نهال شامل گونه های بادامک، سنجد، اقاقیا، زیتون تلخ، ارغوان، زبان گنجشک و سرو است که در نهالستان های استان برای غرس در پروژه های توسعه جنگل و فضای سبز تولید شده است.همچنین ۲۵۴ هزار اصله نهال از گونه های گفته شده آماده توزیع در فصل درختکاری است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جنگل های استان به دلایلی مانند آتش سوزی و خشکسالی شدید حاکم بر استان،آفات و یا برخی از جانواران مانند تشی دچار آسیب می شود ،گفت: هرساله بخشی از جنگل های استان با غرس نهال ترمیم می شود.

رئیس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال عملیات جنگل کاری با نهال و بذر در سطح ۲۰۰ هکتار از جنگل های استان پیش بینی شده است.که در صورت تامین اعتبار در فصل مناسب اجرا خواهد شد.

محمودی اضافه کرد: نقشه عملیات پیشنهادی جنگل کاری امسال در همین سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان تهیه شده است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار هکتار جنگل به صورت دست کاشت در استان با استفاده از گونه های جنگلی بادامک،بنه،ارغوان،بادام و . . . ایجاد شده است.

رئیس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: عدم پراکنش بارندگی به طور مناسب بویژه در فصل رویش، وضعیت توپوگرافی استان، نداشتن نیروی انسانی کافی، معارضات و عدم استقبال مردم در سامان های عرفی ، کوتاه بودن فصل اجرای عملیات جنگل کاری و ابلاغ دیر هنگام اعتبارات لازم از مهمترین مشکلات بخش جنگل کاری استان است.

بیشتر بخوانید   آغاز آموزش حضوری ۱۸۳ هزار دانش آموز خراسان جنوبی/حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی است

محمودی گفت: بیش از ۸۰ هزار هکتار از جنگل های استان بر اثر تغییرات اقلیمی، خشکسالی های پی در پی و نفوذ ریزگردها و شیوع آفت دچار خشکیدگی شده است.

وی ادامه داد: در راستای صیانت از جنگل های استان انجام عملیات اصلاحی در هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل ها شهرستان طبس در سال جاری اجرایی شده است.

رئیس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی  ۶۲۷ هزار و ۷۲۳ هکتار جنگل دارد که عمدتا از نوع جنگلهای تنک ناحیه رویش ایران و تورانی است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها