تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۵۲۲ میلیارد تومانی در خراسان جنوبی به امضا رسید

چهار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در زمینه معدن، انرژی خورشیدی و توسعه روستایی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵۲۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی امضا و مبادله شد.

به گزارش “پیام خاوران”، این تفاهم‌نامه‌ها در بیست و یکمین نشست ستاد توسعه خاوران به ریاست استاندار خراسان جنوبی با حضور سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی به امضا رسید.

سه تفاهم‌نامه مربوط به شهرستان سرایان و یک تفاهم‌نامه درخصوص روستاهای استان با سرمایه‌گذاران بومی و بخش خصوصی مبادله شد.

تفاهم‌نامه طرح تولید پودر میکرونیزه بنتونیت در شهرستان سرایان با سرمایه‌گذاری ۱۳۲ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۸۵ نفر با سرمایه‌گذار بخش خصوصی امضا شد.

عملیات اجرایی این طرح از ماه جاری آغاز می‌شود و مدت اجرای آن ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.

طرح تولید پودر میکرونیزه و فرآوری بنتونیت با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۱۳۰ نفر از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که در محل شهرستان سرایان از آبان‌ ماه جاری آغاز و به مدت ۱۸ ماه اجرا خواهد شد.

براساس تفاهم‌نامه دیگری که امروز در استانداری امضا شد، نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک هفت مگاواتی در شهرستان سرایان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه‌اندازی و زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر فراهم می‌شود.

طرح توسعه بوم‌بازار در روستاهای استان خراسان جنوبی نیز با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان، اشتغال هزار و ۸۰۰ نفر و دوره اجرای ۱۸ ماهه از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی بود که بین استانداری خراسان جنوبی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی امضا و مبادله شد.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی ۹۹ با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

بیشتر بخوانید   روند اجرای طرح توسعه کویرتایر باید شتاب بگیرد

ستاد توسعه خاوران از ابتدای امسال فعالیت جدی و اجرایی خود را آغاز کرد و صدور مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری اولین بار در کشور از دستاوردهای این ستاد بوده است.

پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می‌کنند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

رشد ۴٫۵ برابری سرمایه‌گذاری معدنی در خراسان‌جنوبی

معاون امور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز در جمع خبرنگاران گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان طی ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴٫۵ برابر شده است.

حجت ایمان‌طلب اظهار داشت: در شش ماهه امسال شاهد رشد سرمایه‌گذاری در حوزه معادن خراسان‌جنوبی بوده‌ایم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری حدود ۶۳ میلیارد تومانی در شش ماهه امسال در بخش معادن استان، تصریح کرد: با توجه به این آمار میزان سرمایه‌گذاری در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴.۵ برابر شده است.

ایجاد اشتغال جدید برای ۱۱۱ نفر در بخش معادن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از صدور ۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی جدید در استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: میزان اشتغال ایجاد شده در این معادن اشتغال برای ۱۱۱ نفر نفر بوده که با رشد ۱۵۰ درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید   گنجی گران در دل گل های ارغوانی/ وقتی زعفران صورتش را با فرآوری سرخ نگه می‌دارد

ایمان‌طلب اضافه کرد: میزان استخراج اسمی پروانه‌های صادر در سال ۱۴۰۰ استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: میزان ذخیره معادنی که برای آنها پروانه بهره‌برداری در شش ماهه سال جاری صادر شده بیش از ۴ میلیون تن بوده است.

طبس رکوردار صدور پروانه‌های معدنی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین پروانه‌های معدنی صادر شده طی این مدت مربوط به شهرستان‌های طبس و نهبندان بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین مواد معدنی که برای آنها پروانه بهره‌برداری در شش ماهه امسال در استان صادر شده طلا، بنتونیت، پرلیت، منیزیت و آهن بوده است.

منبع: ایرنا و فارس

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها