با کسانی که سلامت مردم را جدی نمی گیرند، برخورد می شود

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با کسانی که با عدم رعایت ضوابط بهداشتی، سلامت مردم را جدی نمی گیرند، برخورد می کنیم.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده ایم در شرایطی می توانیم محدودیت ها را کم کنیم که ضوابط بهداشتی را به طور کامل رعایت نماییم تا آسیب ها کمتر شود.

وی با تأکید بر این که عدم رعایت پروتکل ها محدودیت ها را افزایش می دهد، تصریح نمود: بر اساس آخرین گزارش ها، رعایت پروتکل ها در سطح کشور در ایام اخیر کاهش پیدا کرده که این موضوع نگران کننده است.

استاندار خراسان جنوبی به نتایج گزارش های نظارتی اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش ها، میانگین رعایت پروتکل ها در حالی در سطح کشور به ۴۷ درصد رسیده که این رقم در استان خراسان جنوبی ۴۴ درصد است.

به گفته وی؛ در بحث رعایت فاصله اجتماعی هم خراسان جنوبی ۴۳ درصد و میانگین کشوری ۴۶ درصد است.

ملانوری از وضعیت رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای صنفی گفت و متذکر شد: فروشندگان، شاغلین و مراجعه کنندگان، همگی مکلف به رعایت پروتکل ها می باشند و با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم پلمپ واحدهای صنفی متخلف، ادامه داد: لازم است با درج پرده بر روی این واحدها درخصوص تخطی آن واحد از ضوابط بهداشتی مربوط به کرونا، به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

ملانوری به موضوع بازگشایی مدارس ورود کرد و با بیان این که در جمع بندی ستاد ملی کرونا به این موضوع تأکید شد گفت: بنا به تأکید شخص رئیس جمهور، فضای علمی آموزشی کشور، مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، جایگاه بسیار مهمتری از کسب و کار دارند اما شرایط باید به گونه ای باشد که این بازگشایی خسارت و آسیبی به همراه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید   محدوديت‌های ترافيكی روز برات در بیرجند اعلام شد

به گفته وی؛ تا زمانی که واکسیناسیون دانش آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی و اداری دانشگاه ها و مدارس انجام نشود، شرایط گندزدایی خوابگاه ها و سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان به طور کامل صورت نگیرد و …شرایط برای بازگشایی این محیط ها مهیا نیست.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این موضوع در ستاد ملی کرونا به بررسی های بیشتر موکول شد، اظهار داشت: با توجه به این که طی این مدت، آموزش آسیب جدی دیده، به شدت علاقمند به بازگشایی مدارس هستیم اما چاره ای جز این نداریم که منتظر بمانیم شرایط مطلوب تر شود، لذا باز هم منتظر می مانیم تا ستاد ملی نتیجه نهایی را اعلام کند.

ملانوری با اشاره به گزارش های ارائه شده از مدارسی که از ابتدای سال فعال بوده اند، متذکر شد: همچنان تأکید ما بر این است که دستورالعمل ها به طور کامل رعایت شود.

وی با بیان اینکه واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و مراکز واکسیناسیون فعال می باشند، اظهار داشت: واکسیناسیون جمعیت ساکن استان به اضافه اتباع بیگانه و مشکوک باید به طور کامل انجام شود لذا همه دستگاه های متولی همراهی کنن تا واکسیناسیون با پوشش حداکثری صورت گیرد.

ملانوری به مصوبه ستاد ملی و موضوع مراقبت های مرزی اشاره کرد و تصریح نمود: با عنایت به این که ویروس دلتای پلاس در پاکستان و برخی مناطق دیگر مشاهده شده و این نگرانی وجود دارد که وارد کشور شود لذا مراقبت های مرزی مورد تأکید است.

وی با تأکید بر این که مرزهای استان تا الان به خوبی مدیریت شده، گفت: الان هم تأکید بر این است که فرمانداری ها، مرزبانی و دیگر حوزه های متولی مثل گذشته اقدامات لازم را انجام دهند و دقت داشته باشند که مشکلی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید   شرکت زغال سنگ پروده طبس بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور برای پنجمین سال متوالی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها