ساماندهی بیش از ۲۸۰۰ دستگاه پل در حوزه راه های خراسان جنوبی

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تنقیه و ساماندهی حوزه آبریز بیش از ۲۸۰۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک در حوزه راه های خراسان جنوبی خبرداد.

به گزارش “پیام خاوران”، محمد علیزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و حساسیت پل ها و ابنیه فنی در بحث لجستیک و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مقاوم سازی، نگهداری و ایمن‌سازی پل‌ها به صورت مداوم در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه قریب به ۲۸۰۰ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی تنقیه و لایروبی شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همه ساله با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و حفاظتی از جمله لایروبی و تنقیه پل‌ها تلاش می‌شود تا در زمان بارندگی و سیلاب‌ از هرگونه انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری کرده و زمینه تردد روان برای کاربران جاده‌ای فراهم شود.

وی افزود: نگهداری مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی واقع در جاده ها و بازرسی فنی منظم پل ها برای حصول اطمینان از ایمنی سازه ای آنها و بررسی پل‌ها جهت عبور سیلاب‌ها و جلوگیری از بحران‌های احتمالی از جمله مسایل مهم در حوزه مدیریت یکپارچه پل ها است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: باتوجه به وظیفه ذاتی این اداره که حفظ و نگهداری راهها و ابنیه حوزه استحفاظی است قبل از آغاز فصل زمستان ایمن سازی پل ها، لایروبی، تنقیه و پاکسازی دهانه پل ها، قنوها و مرمت دیوارهای هدایت آب، کمک زیادی در جهت جلوگیری از بحران های احتمالی دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها