ظرفیت پست برای عرضه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به کار گرفته شود

استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح طرح پیک هوشمند شهری در اداره کل پست استان بر استفاده از ظرفیت پست برای عرضه محصولات استراتژیک استان تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، با حضور استاندار خراسان جنوبی، طرح پیک هوشمند شهری در اداره کل پست استان افتتاح شد. پیک هوشمند شهری برای نخستین‌ بار در کشور در بیرجند راه اندازی شد.

با ایجاد این خدمت، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها دارای اکانت می‌شوند و درخواست‌های غیر حضوری مردم از طریق پست تحویل می‌شود که کمک بزرگی در صرفه جویی هزینه‌هاست.

افراد متقاضی استفاده از خدمات این طرح می توانند به نشانی postsam.ir مراجعه نموده، به عضویت این سامانه درآیند و تقاضای ارسال مرسولات خود را در سطح شهر بیرجند و تمامی شهرهای کشور ثبت کنند. امکان رصد و پیگیری روند ارسال مرسوله ها توسط فرد از خدمات مطلوب این طرح است.

استاندار در ادامه این مراسم با هدف رصد شرایط و اطلاع از نحوه خدمات دهی از مجموعه پست استان بازدید کرد.

ارزیابی سرویس های جدید پست، اطلاع از وضعیت ارسال و دریافت محموله های پستی، آشنایی با واحدهای مختلف این مجموعه و … از برنامه های این بازدید بود.

حمید ملانوری در مراسم افتتاح طرح “پیک هوشمند شهری” و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران خاطرنشان کرد: سامانه های پستی ، بهترین فرصت برای ارائه محصولات استان به بازارهای مختلف می باشد.

وی با اشاره به تغییر و تحولات پست در شرایط فعلی در مقایسه با گذشته ، تصریح نمود: توسعه خدمات با توجه به نیاز روز بشر ، جایگاه خوبی را به پست داده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در شرایط فعلی، هم به واسطه پیشرفت تکنولوژی و هم شیوع بیماری کرونا ، بیش از هر زمانی به خدمات نوینی پستی احساس نیاز می شود.

بیشتر بخوانید   مراسم هفتمین سالگرد شهادت شهید سیدمجتبی امیرآبادی زاده برگزار شد

ملانوری به تأثیر کرونا بر همه حوزه ها اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات به جهت پوشش دهی نیازهای مردم در این ایام کرونایی اقدامات درخوری انجام داده که از آن جمله می توان به تأمین زیرساخت های ارتباطی اشاره کرد که در آموزش دانش آموزان و دانشجویان مؤثر بود.

وی ادامه داد: رونق گرفتن استارتاپ ها و بازارهای اینترنتی و الکترونیکی از نتایج مطلوب توسعه زیرساخت های ارتباطی بود که مورد اقبال مردم واقع شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، معدن و مرز استان اشاره کرد و گفت: در زمینه معرفی محصولات مرتبط با این چهار محور توسعه ای و عذضه کالاهای مرتبط با آنها، پست ظرفیت بسیار خوبی است.

ملانوری هدف از بازدید امروز را عرض خداقوت به همکاران مجموعه پست عنوان کرد و اظهار داشت: در این بازدید با سامانه های ارتباطی و خدماتی پست بیشتر آشنا شدیم.

وی متذکر شد: بنده معتقدم این ظرفیت های ایجاد شده، در حذف و کاهش مراجعات مردمی، مدیریت زمان و هزینه ها و ایجاد امنیت خاطر در ارسال مرسوله ها بسیار مؤثر و مفید است.

به گفته وی؛ زمانی که مردم با ارتباط گیری و در محیط منزل یا کار، خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند و مجبور به بیرون آمدن نیستند، آسودگی خاطر به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی از برنامه استان برای راه اندازی تعاونی تولید کنندگان محصولات استراتژیک کشاورزی گفت و تصریح نمود: مقدمات ایجاد این تعاونی شکل گرفته و بنا بر این است که ۴۵ هزار تولید کننده زرشک، زعفران و عناب استان سهامدار این تعاونی شوند.

بیشتر بخوانید   رزمایش قطع برق در استان خراسان جنوبی برگزار شد

ملانوری گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، عرضه سهام این تعاونی از طریق پست و با استفاده از سامانه های پستی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این تعاونی ، ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی استان است و استفاده از ظرفیت پست به حصول این نتیجه کمک خواهد کرد.

توسعه خدمات پستی با استفاده از صنعت الکترونیک

ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از اداره کل پست استان خاطرنشان کرد: صنعت الکترونیک که در قالب خدمات دولت الکترونیک در سازمان ها و نهاد های عمومی در حال انجام است و همچنین در تجارت های الکترونیک، استارتاپ ها و دیگر مشاغل مرتبط کاربرد دارد، می تواند به ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه شهری و روستایی کمک کند.

وی ادامه داد: با بهره گیری از صنعت الکترونیک می توان بسیاری از موضوعات از جمله ترافیک ، مسایل زیست محیطی، مدیریت زمان ،کاهش هزینه ها ، جلوگیری از احتکار ، فساد و…را به معنای واقعی مدیریت کرد.

به گفته وی؛ با توجه به زیرساخت های فراهم شده شبکه های ارتباطی در استان، باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد، چرا که تأثیرات زنجیره ای بسیاری را در خیلی از موضوعات به دنبال دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحث ارائه خدمات، پست امروز با پست سال های قبل بسیار متفاوت است و توانسته با بهره گیری از صنعت الکترونیک و شبکه های ارتباطی، خدمات جدیدی را در حوزه مسئولیت های خود تعریف کند.

ملانوری خاطرنشان کرد: پست بافاصله گرفتن از شیوه های سنتی، فقط کار ارسال مرسولات پستی را بر عهده ندارد بلکه خود را مجهز کرده و حتی در جهت سرویس دهی به خرید های کوچک مردم نیز ورود نموده است.

بیشتر بخوانید   شهردار بیرجند: دستورالعمل عملیات زمستانی تدوین شد

وی ادامه داد: مردم با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در پست می توانند خریدهایشان را به صورت اینترنتی و تلفنی انجام دهند.

استاندار با تأکید بر این که پست توانسته محصولات واحدهای معدنی و صنعتی استان را نیز ارائه نماید، اظهار داشت: پست استان در دو سال گذشته تولیدات صنعتی کویرتایر را در اختیار متقاضیان این محصولات در سراسر کشور قرار داده است.

ملانوری با بیان این که از این ظرفیت می توان برای عرضه محصولات استراتژیک استان نیز استفاده کرد، گفت: محصولات استراتژیک و سایر تولیدات استان می توانند با استفاده از این ظرفیت ها با ارزان ترین قیمت و با امنیت کامل به دست مصرف کننده برسند.

وی با اشاره به این که این خدمات، رضایت خاطر مصرف کننده و تولید کننده را به همراه دارند، گفت: سامانه هوشمند پیک شهری در جهت مرتفع نمودن نیازهای مختلف مردم افتتاح شده تا با مشارکت بخش خصوصی و شرکت پست، مردم بتوانند در قالب این سامانه از طریق تلفن یا اینترنت با سرعت بالا خریداری کنند و با توسعه این خدمات می توانیم تمامی محصولات معدنی، صنعتی و…  را با پست جابه جا کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها