پرداخت ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات نهاده های دامی به عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای تهیه نهاده های دامی به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شده است گفت: از این میزان بیش از ۱۱ میلیارد تومان به شهرستان زیرکوه اختصاص داده شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی عصمتی پور در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره امور عشایر زیرکوه اظهار داشت: خشکسالی های اخیر بیشترین فشار را بر عشایر عزیز خصوصا در شش ماهه اول سال جاری وارد کرد و امیدواریم با نزول رحمت الهی در شش ماهه دوم این مشکلات کاهش یابد.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر عزیز مرزداران میهن اسلامی هستند، گفت: نگاه دولت به عشایر نگاه خوبی است اما بحران خشکسالی، بحران خاصی است و به عنوان یک زلزله خاموش محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات آبرسانی به محلات عشایری گزخت زیرکوه شروع شده است، افزود: طی یک ماه آینده عملیات لوله گذاری آن آغاز خواهد شد و ۲۲ محله عشایری منطقه از این پروژه بهره مند می شوند.

عصمتی پور تاکید کرد: وظیفه ما تامین آب شرب عشایر است اما با توجه به خشکسالی های شدید، در حوزه تامین آب شرب دام عشایر هم ورود پیدا کرده ایم.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی درباره بحث نهاده های دامی عنوان کرد: در بحث نهاده های دامی از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات در سطح استان توزیع شده که بیش از ۱۱ میلیارد تومان به شهرستان زیرکوه اختصاص یافته است.

وی با بیان اينكه شرایط، شرایط سختی است، گفت: اگر قدمی برای عشایر برنداریم و به خاطر برخی مسائل نسبت به برخی کارها کوتاهی شود در مقابل مردم مسئول هستیم و باید فردای قیامت پاسخگو باشیم.

منبع: شبستان

پایان پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی:نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق قابل تقدیر است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها