اجرای بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در شهرستان درمیان

فرمانده سپاه شهرستان درمیان از اجرای بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ پاسدار محمد علی بشیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج گفت: همزمان با هفته بسیج بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه با شعار بسیج پاره تن مردم و ضامن عزت و امنیت ملی ، در سطح رده های بسیج شهرستان اجرا خواهد شد.

امروز بسیج در عرصه های مختلف که نیاز نظام و انقلاب است حضور دارد یکی از این عرصه ها، عرصه مهم و تاثیر گذار فرهنگی است. بسیج تشکیلاتی برای حضور مردم و جوانان در عرصه های مورد نیاز کشور است تا بتواند در این بستر مشکلات کشور و مردم را حل کند و در این مکتب بسیج ،نیروهای خدمتگزار در تراز انقلاب اسلامی تربیت می‌شوند امروز می توان با برگزاری یادواره های شهدا فرهنگ ناب اسلامی را که شهدای ما آن را به بهترین شکل در ۸سال دفاع مقدس و در جدیدترین آنها در بحث شهدای مدافع حرم به دنیا نشان دادند به نسل جوان منتقل کرد و بسیج با برگزاری یادواره های شهدا در هفته بسیج به دنبال این است که این فرهنگ ناب اسلامی و ارزش های آن را به نسل جوان منتقل کند.

بشیری به موضوع سلامت و بهداشت مردم اشاره کرد و گفت: بسیج از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در کنار شبکه بهداشت و درمان کشور حضور داشته و با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به یاری شبکه بهداشت و درمان کشور برای مهار این ویروس شتافته است و در طول هفته بسیج نیز طرح واکسیناسیون مردم با همکاری شبکه بهداشت شهرستان ادامه خواهد داشت لذا از مردم تقاضا مندیم با انجام واکسن در پیشگیری از گسترش این ویروس به کشور کمک کنند همچنین در هفته بسیج با همکاری بسیج جامعه پزشکی گروهای جهادی به مناطق محروم سطح شهرستان برای مداوای مریضان اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید   قیمت قطعی خودرو دیگنیتی گروه بهمن مشخص شد

فرمانده سپاه درمیان گفت بسیج در تلاش است با کمک خود مردم و همکاری های بین بخشی بتواند در رونق اقتصادی نقش آفرین باشد یکی از برنامه های اقتصادی مردم پایه ایجاد صندوق های قرض الحسنه در سطح شهرستان است که از مردم درخواست داریم با عضویت در این صندوق به اقتصاد مدرم پایه کمک کنند از دیکر فعالیت های بسیج در این امر احیا و مرمت قنوات برای توسعه اشتغال کشاورزی برای روستاییان با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان است در راستای محرومیت زدایی نیر بسیج با اعزام گروهای جهادی در طول هفته بسیج یاریگر محرومین خواهد بود.

بشیری به فعالیت های بسیج در عرصه اجتماعی اشاره کرد و گفت: از جمله موارد که بسیج به آن بی توجه نبوده است بحث آسیب های اجتماعی است در این حوزه در بحث کمک به آسیب دیدگان از اعتیاد ورود کرده و در حال انجام کار است در حوزه زنان و خانواده با برگزاری کارگاه های آموزشی سعی در پیشگیری از طلاق ،آموز شهای تربیت فرزند و توجه به فرزندآوری بوده که در طول هفته بسیج نیز این کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی توسط رده های بسیج پیگیری خواهد شد.

فرمانده سپاه درمیان برنامه های محوری دیگر اجرایی در هفته بسیج را برگزاری محافل انس با قرآن کریم ،برگزاری شب شعر و خاطره ،دیدار با بسیجیان و خانواده شهدا و ایثارگر،برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و مسابقات فرهنگی ورزشی و برگزاری میقات الصالحین و اعزام سخنران به نماز جمعه های شهرستان را اعلام کرد.

وی بیان کرد: از جمله برنامه های بصیرتی بسیج در این هفته توجه به جهاد تبیین که مطالبه مقام عظمای ولایت است در بستر فضای مجازی و به صورت جلسات حضوری در سطح مساجد شهرستان است و در یکی از روزهای هفته بسیج ،همایش اقتدار بسیج با حضور پرشور بسیجیان در مرکز شهرستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید   مرزبانان خراسان جنوبی در دمای منفی ۲۰ درجه با چشم بیدار از مرزشرق کشور حراست کردند/ استقرار مرزبانان در ۲۰۰ نقطه مرزی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها