مصرف گاز خانگی در خراسان جنوبی رکوردزد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت :روز گذشته مصرف گاز در بخش خانگی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری “ پیام خاوران” سید محمود هاشمی اظهار داشت سال گذشته در ۲۷ آبان مصرف گاز خانگی در استان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب بوده که روز گذشته به دلیل سرمای هوا و کاهش محسوس دما ، رقم ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعبی در روز را ثبت کرد.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در بخش CNG هم روز گذشته با ۱۸درصد افزایش به ۲۰۰ هزار مترمکعب رسید افزود : با توجه به روند افزایشی مصرف گاز و در پیش بودن فصول سرد سال، چنانچه مردم و سازمانها و ادارات در مصرف گاز صرفه جویی نکنند در تامین سوخت با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه جدید هیات دولت، ادارات باید یکساعت قبل از شروع کار سیستم گرمایشی را روشن و یک ساعت قبل از پایان کار نیز آن را خاموش کنند گفت: پایش مصرف گاز در ادارات از ۱۵آبان شروع شده و مکانهایی که دمای رفاه ۱۸تا۲۸ درجه و ساعت مصرف گاز را رعایت نکنند در مرحله اول اخطار و در مرحله دوم گاز این ادارات قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمده مصرف گاز مربوط به بخش خانگی است گفت:در بخش خانگی افراد بایستی برای صرفه جویی در مصرف گاز، ضمن پوشیدن لباس گرم در منزل و استفاده از پرده های ضخیم، دمای هوا را در اتاق کاهش دهند و سیتم گرمایشی اتاقهایی که استفاده نمی کنند و یا کمتر استفاده می کنند را خاموش کنند.

هاشمی با بیان اینکه با هر یک درجه کاهش دمای هوا، ۶درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود افزود: در صورت صرفه جویی در مصرف گاز عملا از افزایش مصرف پلکانی در قبوض و تحمیل هزینه اضافی به سبد اقتصادی خانوارها جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید   گاز مشترکین کم مصرف خراسان جنوبی رایگان محاسبه می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با افزود:در حال حاضر ۹۸درصد مناطق روستایی و شهری استان از نعمت گاز بهره مند هستند که شامل ۹۷درصد مناطق روستایی و ۱۰۰درصد مناطق شهری است.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها