مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت: فلج اطفال و مالاریا از خارج کشور وارد می شود‌

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: باید نسبت به سلامت و بهداشت مرز و کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان و عراق توجه شود چراکه بسیاری از بیماری ها از جمله فلج اطفال و مالاریا از مرز و خارج کشور وارد می شود‌.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد حسین نیکنام درآیین تکریم ومعارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند اظهارکرد: سرمایه گذاری برای سلامت کشورهای همسایه، سرمایه گذاری برای سلامت کشور خود ما است.

وی هم مرز بودن خراسان جنوبی با کشور افغانستان مورد تاکید قرار داد وبیان کرد: اگر مبتکرانه به این جایگاه جغرافیایی توجه شود، فرصت خوبی برای خراسان جنوبی است‌ هرچند اتفاقاتی در این کشور افتاده و مشکلات در بحث مواد مخدر وجود دارد اما کشور مظلومی است و توجه به سلامت این کشور مهم است.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سلامت شامل حوزه های جسمی، روانی، اجتماعی است، خاطر نشان کرد: بهره مندی از نظام شبکه بهداشت یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه سلامت است که در نوع خود در دنیا بی نظیر است و سواد سلامت مردم نیز مسئله مهمی است که کار را عمق می بخشد و آسان می کند.

نیکنام گفت: اهمیت دادن به عوامل اجتماعی بر سلامت موثر است چراکه سلامت بخشی از حوزه های بهداشت است و اگر سیستم بهداشت و درمان به شکل مطلوبی عمل کند فقط میتواند ۲۵ درصد در ارتقای سلامت نقش ایفا کند و ۷۵ درصد دیگر نیازمند مشارکت بخش های دیگر است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت خیران در حوزه سلامت بسیار مهم است افزود: خوشبختانه خراسان جنوبی در این زمینه سوابق خوبی دارد و لازم است این ظرفیت حفظ و همچنان از وجود خیران استفاده شود و غافل نماند.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دستاوردهای خوبی دارد که باید حفظ و ادامه یابد.

بیشتر بخوانید   شیر و کیک رایگان بین دانش آموزان مناطق محروم خراسان جنوبی توزیع می شود

در این مراسم سید محمد موسوی میرزایی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند معرفی واز خدمات محمد دهقانی فیروزآبادی قدردانی شد.

انتهای پیام/ 101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها