استاندار خراسان جنوبی:مشروعیت مسئولان نظام در طهارت مالی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: مشروعیت مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در طهارت و انضباط مالی است.

به گزارش “ پیام خاوران ”  به نقل از  روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ قناعت با بیان این مطلب در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه دولت، ایجاد تحول انقلابی در بخش‌های مختلف می باشد.

وی با بیان این که تحول گرایی به معنای جوان گرایی در مسئولیت هاست، اظهار داشت: نیروی انسانی با استعداد و باانگیزه از ظرفیت های خراسان جنوبی است لذا از برنامه های در دستور کار ما این است که کادر سازی کنیم و نیروهای کاربلد، جوان، باسواد و باانگیزه پست های کلیدی بگیرند و از ظرفیت شان استفاده شود.

به گفته وی؛ تحول گرایی به معنای تکیه بر خرد جمعی و عقلانیت است که به طور جد دنبال خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: مشارکت بالای مردم استان در انتخابات نشان می دهد که این مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی وفادارند، اما با بیشترین مشارکت، کمترین بهره را از منابع ملی دارند.

قناعت با تأکید بر این که بررسی ها نشان می دهد این استان در سه شاخص رشد اقتصادی، رتبه خوبی ندارد، تصریح نمود: سهم استان از تولید ناخالص ملی در حوزه کشاورزی ۱٫۳ درصد، در بخش صنعت۰٫۲ درصد و در خدمات ۰٫۵ درصد می باشد که بسیار پایین است بنابراین باید همت کنیم و این شاخص ها را ارتقاء بخشیم.

وی با بیان این که فضای خوبی بین سه قوه ایجاد شده، تأکید کرد: الان موقع تحول و حرکت است و باید از این فرصت به درستی استفاده کنیم.

استاندارخراسان جنوبی رتبه های خوب استان در محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه های کشاورزان، قیمت پایین زرشک و عدم فروش محصول شان است، به همنی جهت با پیگیری هایی که صورت گرفته قول می دهم ظرف دو سه هفته آینده تمام زرشک مانده در انبارهای کشاورزان با قیمت مناسب به فروش برسد.

بیشتر بخوانید   ۴ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک - بیرجند زیر بار ترافیک رفت

قناعت، بهبود جاده ها، خام فروشی و صادرات فله ای را هم از معضلات استان برشمرد و با تأکید بر این که برای همه این ها برنامه داریم، تصریح نمود: پایداری در مرز ماهیرود و توسعه مرز یزدان از برنامه هایی است که به جد دنبال خواهد شد.

وی از خشکسالی و بی آبی را به عنوان ابرچالش خراسان جنوبی یاد کرد و متذکر شد: موضوع انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان با جدیت دنبال می شود و در این طرح همه استان مدنظر است.

به گفته وی؛ شتاب بخشی به پروژه راه آهن و اتصال بازارچه های مرزی به شبکه ریلی هم از برنامه های اولویت دار استان است.

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت ها و منابع تأکید کرد و گفت: مردم انقلابی و فهیم خراسان جنوبی با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند لذا باید با دیپلماسی مرزی، حمایت از کشاورزی مکانیزه، اصلاح الگوی کشت، تقویت اکوتوریسم و …در سایه وفاق و همدلی برای رشد اقتصادی استان گام برداریم.

قناعت تأکید کرد: ظرفیت ها به خودی خود تحول ایجاد نمی کنند و نیاز به اقدام دارند و مهمتر این که استفاده از ظرفیت ها، توجهات ملی را می طلبد .

وی در بخش ابتدایی سخنانش به برخی اقدامات سال های اخیر اشاره کرد و گفت: دوری از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، دل بستن به نظام سلطه برای رفع مشکلات، بی توجهی به فرمایشات و تذکرات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مردم کشور را در شرایط بسیار سختی قرار داده است.

به گفته وی؛ در شرایط فعلی که کشور به ثبات در امنیت، استقلال، آزادی و ایستادگی در برابر زورگویان رسیده و پیش رفت های علمی زبانزد شده ، وظیفه دولت سیزدهم در ارتقاء شاخص ها سنگین تر شده است.

بیشتر بخوانید   تلاش برای توسعه همه جانبه و پایدار خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی به نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه ما در رسیدن به اهداف آرمان خواهانه نظام در ۴۰ سال دوم انقلاب است.

قناعت با بیان این که نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ ساله اول در بحث محرومیت زدایی موفق عمل کرده، تصریح نمود: باید فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها را که هر وجدان آرمان خواه را عذاب می دهد، کاهش دهیم.

وی با تأکید بر این که مردم از دولت تحول می خواهند، اظهار داشت: این تحول که به معنای افزایش اعتماد عمومی و مردمی بودن و توزیع عادلانه امکانات است، باید مستند بر بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

به گفته وی؛ مردم تضاد در حرف و عمل مسئولان را نمی‌پذیرند.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها