راه‌اندازی یک هزار و ۱۰۰ کارگاه اشتغال در خراسان جنوبی از ابتدای امسال

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال یک هزار و ۱۰۰ کارگاه اشتغال در استان فعال شده که امروز ۶۲۰ کارگاه بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ مهدی هنری ظهر امروز در آیین بهره برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد اظهار داشت: امروز اولین همایش تجلیل از فعالان صندوق‌های قرض الحسنه استان را شاهد هستیم.

وی  با اشاره به اینکه تسهیلگری و ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه مردمی از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و در حال حاضر ۴۵۶ صندوق قرض الحسنه مردمی بسیج در استان با ۲۹ هزار و ۳۸۰ عضو داریم افزود: میانگین اعضای هر صندوق ۶۴ نفر است و بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ اشتغال جدید در قالب مشاغل خرد و جدید ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی این مدت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۹۰۰ فقره وام به متقاضیان پرداخت شده است گفت: از ابتدای سال یک هزار و ۱۰۰ کارگاه اشتغال در استان فعال شده که امروز از ۶۲۰ کارگاه بهره ‌برداری می‌شود.

وی با تاکید براینکه طرح راهبری شغلی نیز در استان آغاز شده و در حال کار است افزود: با ظرفیت قانونی که در بودجه قرار گرفت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به استان اختصاص یافته که هدایت منابع هدفمند است و در غالب تکمیل زنجیره ارزش حداقل انحراف و حداکثر بهره‌گیری از منابع را با کمک تسهیلگران و مسئولان صندوق‌ها داشته‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای بیش از ۱۰۰ نفر از ابتدای امسال با حل مشکل بازار، اشتغال جدید ایجاد شده است افزود: سند اشتغالزایی ۱۵۲ روستا در سه شهرستان استان تدوین شده است.

هنری بیان کرد: با همراهی و همدلی صندوق‌ها در بحث تامین علوفه نیز همکاری شده و بیش از ۱۵۰۰ تن علوفه با پول صندوق‌ها به میزان ۶۶ میلیارد ریال تامین شد که این اقدام باعث شد بیش از ۲۰ میلیارد ریال در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

بیشتر بخوانید   افزایش 3.4 درصدی ترانزیت از مرز ماهیرود

وی گفت: در بحث جهش تولید در زمینه‌های مربوط به کسب و کار ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که بخشی از این اعتبار ملی و بخشی استانی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به طرح معیشت و خودکفایی اشاره کرد و گفت: در این راستا با توزیع ۲۰۰ هزار قطعه جوجه مرغ بومی تخم‌گذار بین مردم توزیع شد اما علیرغم اینکه ۷ هزار خانواده در این طرح خودکفا شدند افزایش قیمت نهاده‌های دامی و طیور به این طرح ضربه زد که در اینجا از رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درخواست توجه به این مشکل را داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها