پویش نهالکاری به یاد هر شهید هزار درخت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اجرای پویش نهالکاری به یاد هر شهید هزار درخت در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا نصرآبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقداماتی که منابع طبیعی هر ساله برای افزایش فضای سبز و بیابانزدایی در استان انجام می دهد اظهار داشت: امسال نیز در راستای تحقق شعار ایران قوی و چشم‌انداز نهال‌کاری، قرار است به یاد هر شهید یک هزار درخت در سراسر کشور کاشته شود.

وی افزود: اجرای این پویش در استان آغاز شده و تا روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در اجرای این پویش بیش از 60 دستگاه اجرایی نیز همکاری خواهند داشت اضافه کرد: مردم و گروه های جهادی نیز در اجرای این پویش همراهی خواهند داشت.

نصرابادی درباره هدف از اجرای پویش سراسری نهال کاری گفت: این کار در جهت تقویت روحیه مشارکت در بین اقشار مختلف جامعه ، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

وی گفت: ترویج فرهنگ نهالکاری و حفاظت و احیای طبیعت در جامعه، توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری در محلهای مناسب و اطراف شهرها، کنترل آلودگی از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و خشکسالی های مداوم امید است این پویش در کنار فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی بتواند در حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی و نیز کنترل روند بیابانی شدن استان موثر باشد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   احداث جاده طبس بشرویه تسریع شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها