احداث جاده طبس بشرویه تسریع شود

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید احداث جاده‌های ترانزیتی استان در دستور کار باشد چرا که مسیرهای پرتردد و ترانزیتی حوادث دلخراشی را به خود دیده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام مجید نصیرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به نشست‌های کاری خود با مسئولان وزارت اشاره و اظهار کرد: روز گذشته در نشست مشترک با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بررسی وضعیت راه‌های شهرستان‌های غرب استان خراسان جنوبی پرداخته شد. وی تاکید کرد: در این جلسه به مسئولان عرض کردم که باند دوم جاده یزد طبس، احداث جاده طبس بشرویه از مسیر خداآفرید و باند دوم جاده طبس دیهوک و بیرجند از جمله اولویت‌های مورد تاکید است، چون مسیرهای پرتردد و ترانزیتی است که حوادث دلخراش متعددی را به خود دیده و هر روز تاخیر در اجرای این دو پروژه باعث صدمه به جان و مال مردم است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اشاره به اهمیت تردد محورهای مواصلاتی مذکور، گفت: مسیرهای دیگری نیز در شهرستان‌های غرب استان خراسان جنوبی تعریف شده و برای برخی اعتبار اختصاص یافته است که در این زمینه از همکاری وزارت راه و شهرسازی قدردانی می‌کنم اما  مسیر یزد طبس و طبس بشرویه و طبس دیهوک -بیرجند و بشرویه سه راهی بشرویه، به عنوان مسیر تردد چند استان پرجمعیت کشور و محل عبور خودروهای سنگین ترانزیت بار نیازمند توجه بیشتر است که تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

نصیرایی همچنین به نشست کاری خود با معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: در این جلسه به برخی مشکلات اداره کل راه آهن شرق و مطالبات مردمی پرداخته شد.

وی ادامه داد: احداث صنایع جوار ریلی، استفاده حداکثری  از ظرفیت راه آهن طبس برای استان، بکارگیری واگن‌های مسافری شایسته و مدرن برای خطوط طبس مشهد و طبس تهران و توجه به رعایت حقوق و امنیت شغلی نیروی انسانی شاغل در این اداره کل از جمله موارد گفت‌وگوی این نشست بود.

بیشتر بخوانید   مشاهده مصرف برق با استفاده از نرم افزار برق من فراهم شد

عضو شورای معادن استان به احداث خط دوم راه آهن بافق، سنگان اشاره کرد و گفت: قسمت اعظم این مسیر در محدوده اداره کل راه آهن شرق است و مسئولان استانی و شهرستانی آمادگی دارند که این عملیات سرعت گیرد تا مردم زودتر از مزایای آن بهره‌مند شوند و توقع است که راه آهن جمهوری اسلامی روی این مهم اهتمام کند.

وی گفت: مدیرعامل راه‌آهن ایران در پاسخ به مطالبه مردم منطقه گفت مطالعات احداث خط ریلی بشرویه، فردوس، سرایان برای خروج این مسیر از بن بست ریلی و اتصال آن به قاین، طی ۲ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان خطاب به معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: وضعیت بهداشت و درمان در بخش‌های تابعه شهرستان‌های حوزه انتخابیه از جمله آیسک، سه قلعه، ارسک، اسلامیه، دستگردان و دیهوک مناسب مردم نجیب و همیشه همراه انقلاب نیست و مستلزم توجه ویژه است.

وکیل مردم در خانه ملت ضمن ارائه مکاتبات صورت گرفته به دکتر جان بابایی؛ با تشریح مشکلات عمده و گستردگی خدمات ارائه شده، خواستار مجوز احداث بیمارستان محلی در بخش‌های دستگردان، دیهوک و سه قلعه شد و دستور موافق معاون وزیر بهداشت و درمان را اخذ کرد.

نصیرایی تصریح کرد: بخش‌های سه قلعه، دستگردان و دیهوک به دلیل محرومیت‌های بهداشتی و درمانی در اولویت اخذ مجوز بیمارستان محلی قرار گرفت و برای سایر بخش‌های حوزه انتخابیه نیز در گام‌های بعدی مورد مطالبه قرار می گیرد.

عضو شورای عالی گردشگری کشور گفت: به زودی به همراه مسئولان بهداشتی درمانی استان خراسان جنوبی بازدیدی از مراکز بخش‌های چهار شهرستان حوزه انتخابیه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید   بیش از 80 درصد مودیان مالیاتی خراسان جنوبی اظهارنامه خود را ثبت کردند

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سندی با عنوان ” سطح بندی تخت‌های بیمارستانی” جهت مدیریت خدمات سرپایی و بستری را تدوین کرده است و بر اساس این سند برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، بیمارستان محلی در نظر گرفته و احداث می‌کند.

منع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها