124 پروژه صنعت برق خراسان جنوبی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از افتتاح 124 پروژه صنعت برق  استان همزمان با ایام الله دهه فجر  در استان خبر داد.

به گزارس “پیام خاوران“، مهدی دادگر صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: با تلاش و همت بی وقفه پرسنل شرکت توزیع برق به منظور تامین برق پایدار مردم استان خراسان جنوبی 124 پروژه با اعتباری بالغ بر 92 میلیارد تومان به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی برخورداری تمام جمعیت شهری و روستاهای بالای پنج خانوار از نعمت برق را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های فوق بالغ بر19 هزار خانوار در سراسر استان از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان  خراسان جنوبی با بیان اینکه 4 روستای جدید در شهرستان‌های خوسف و سربیشه در این ایام برقرسانی می‌شوند افزود: در این ایام خجسته 46 پروژه ترمیم و اصلاح شبکه، 62پروژه توسعه و احداث شبکه به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم عزیز استان خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد.

دادگر با اشاره به مستعد بودن این استان در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی، تصریح کرد: علاوه بر پروژه نیروگاه خورشیدی10 مگاواتی خوسف که توسط سرمایه گذار خارجی احداث شده، یک نیروگاه جدید به ظرفیت 2 مگاوات با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان نیز در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود.

وی استفاده از کابل خود نگهدار به جای شبکه سیمی را یکی از اقدامات به روز و مقرون به صرفه در راستای تامین برق مستمر، بدون خاموشی و با کیفیت عنوان کرد و گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 6 پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول 62 کیلومتر در استان به بهره‌‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید   سربیشه سردترین شهر کشور معرفی شد/ سرما و یخبندان ادامه دارد

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان  خراسان جنوبی محرومیت زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم را از اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و از احداث حدود 3.5 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برای تامین برق 225 واحد مسکن محرومین در شهرستان‌های بشرویه و سربیشه در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

دادگر حجم بالای پروژه‌های قابل افتتاح شرکت توزیع برق را حاصل تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی پرسنل این شرکت دانست و ادامه داد: 7 پروژه روشنایی معابر نیز در این ایام الله در شهرستان‌های بیرجند _ خوسف و فردوس اجرا خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این 124 پروژه، 97 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 162 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 271 ترانسفورماتور احداث می‌شود.

انتهای پیام/101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها