فردوس شهرستانی با پروژه‌های ناتمام ۱۳ ساله

رئیس شورای شهر فردوس خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف ۶ پروژه ناتمام با میانگین عمر ۱۳ ساله در این شهرستان شد.

سیدمهدی علی پرست در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان فردوس در گفتگو با خبرنگار پیام خاوران، خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف ۶ پروژه ناتمام با میانگین عمر ۱۳ ساله در این شهرستان شد.

وی گفت: این پروژه‌ها در آن زمان مصوب می‌شده تا گرهی از کار مردم باز کنند اما متاسفانه بیشتر از ۱۰ سال است که توجهی به آن نشده و خود آنها یکی از مشکلات مردم و شهرستان شده‌اند و حالا برای تکمیل آن باید هزینه‌های چند برابری کرد.

رئیس شورای شهر فردوس اظهار داشت: پروژه راه آهن فردوس پس از در مسیر قرار نگرفتن شهرستان با مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ اتصال آنتنی آن در سال ۹۲ مصوب و در کمیسیون‌های دولت پذیرفته شد اما کار اجرایی آن از اردیبهشت سال ۹۸ آغاز شد و متاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار با پیشرفت ۲۵ درصدی اکنون کارگاه آن تعطیل شده است.

وی افزود: این در حالی است که پیمانکار ۵۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده و فقط ۵ میلیارد دریافت کرده است. دولت برای این پروژه در سال ۱۴۰۰ پنج میلیارد تومان اختصاص داده که تخصیصی نداشته و مطلع هستیم که در بودجه ۱۴۰۱ نیز همین مقدار برای آن در نظر گرفته شده است.

علی پرست در مورد پروژه ۱۵ ساله باند امداد و نجات شهرستان فردوس گفت: تجربه سال ۴۷ نشان می‌دهد که این پروژه در منطقه از ضروریات است و شش و نیم میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و الان که باید یک نهاد آن را برای بهره‌برداری تحویل بگیرد کسی نیست و حتی مشخص نیست که چه کسی متولی این کار است.

بیشتر بخوانید   ۸۲۳ طرح اشتغال در استان خراسان جنوبی تسهیلات گرفتند

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس از عدم بهره برداری بعد از ۱۴ سال از پژوهشکده انار هم انتقاد کرد و افزود: دانشگاه بیرجند این ساختمان را با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بعد از ۷ سال از الحاق فردوس به خراسان جنوبی تحویل گرفته و علیرغم کاربرد موثر آن در معیشت مردم و ارتقاء کیفیت و تولید محصول استراتژیک انار هنوز اتفاق خاصی نیفتاده استو

وی اظهار داشت: متاسفانه این ساختمان در این مدت دچار آسیب‌های جدی هم شده که خوشبختانه در سفر استاندار به شهرستان مبلغ دو و نیم میلیارد تومان از منابع استانی برای تکمیل و راه‌اندازی آن اختصاص یافت.

علی پرست به دو پروژه ورزشی شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۴ سال است که جوانان شهرستان منتظرند تا سالن ۲۰۰۰ متری به سرانجام برسد و پروژه مجموعه ورزشی کارگران نیز ۱۲ سال است که در مرحله فونداسیون باقی مانده است.

وی درمورد پروژه ۱۱ ساله فاضلاب شهر فردوس نیز گفت: این پروژه با هزینه ۱۲۵ میلیارد ریال در این سال‌ها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون نیز منتظر تخصیص ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبارات مصوب از منابع‌های مختلف است.

رئیس شورای شهر فردوس ضمن تقدیر از اقدام سنجیده استاندار خراسان جنوبی در توجه به طرح‌های ناتمام اظهار امیدواری کرد بالاخره با گذشت بیش از یک دهه از عمر این پروژه‌ها طلسم آن توسط استاندار جدید خراسان جنوبی شکسته شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها