تشکیل ۳۲۴ میلیارد ریال پرونده تخلف در خراسان جنوبی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۲۴ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال پرونده تخلف برای واحدهای اقتصادی تشکیل و رسیدگی شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی تهوری با بیان این مطلب در جمه خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت، بیش از ۶۷ هزار و ۸۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی خراسان جنوبی انجام شده که منجر به تشکیل هزار و ۲۰۶ فقره پرونده تخلف شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: پس از پیگیری و بررسی شکایت های مردمی و گزارش های سامانه ۱۲۴ از سوی بازرسان و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال نیز در این مدت به شاکیان واحدهای صنفی برگشت داده شده است.

وی عنوان کرد: در ۹ ماهه نخست سالجاری چهار هزار و ۵۶۸ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در سطح استان دریافت و مورد رسیدگی بازرسان قرار گرفته است.

تشکیل ۶۴ پرونده تخلف صنفی در شهرستان نهبندان

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان نیز از انجام بیش از ۲۸۰۰ مورد بازرسی و تشکیل ۶۴ پرونده تخلف از واحدهای صنفی شهرستان نهبندان در نه ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

پرورده افزود: همچنین ۸۵ مورد گشت مشترک با همکاری ادارات مختلف از جمله اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی و اتاق اصناف در سطح شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در راستا ۶۴ پرونده تخلف به ارزش ریالی بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

پرورده هدف از انجام بازرسی ها و گشت های مشترک را پیشگیری از وقوع تخلفات صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و… و برخورد با تخلفات احتمالی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   ۴۱ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در خراسان جنوبی کشف شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها