پیشنهاد استاندار به رئیس جدید جهاد کشاورزی خراسان جنوبی؛ مدیری همراهی نکرد او را عوض کنید

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مدیریت جدید باید نسخه جدیدی برای جهاد کشاورزی استان ارائه دهد گفت: اگر در طول مدیریت شما مدیری همراهی نکرد او را جابه جا کنید.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: کشاورزی استان از سه موضوع اصلی از جمله کمی بارندگی، محدودیت منابع آبی و همجواری با کویر رنج می‌برد از سویی دیگر چاه‌های کشاورزی افت کرده  قنوات خشک شده‌اند که این موضوعات جدی در  بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: با وجودی که در بخش کویری هستیم اما پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی داریم گفت: محصولات استراتژیکی همچون زرشک، عناب، زعفران، گل نرگس و پنبه داریم اما با سه محصول استراتژیک اما آنچه در شأن کشاورز ما باشد به آن توجه نشده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون  به زرشک، زعفران و عناب بی توجهی شده و در بخش صادرات کم توجهی شده است گفت: در فرآوری محصولات ضعف داریم و  لنگ می‌زنیم و علاوه بر آن در بسته بندی محصولات هم ابتدایی و ضعیف هستیم ان گونه که محصولات استراتژیک به صورت فله‌ای به چین و افغانستان قاچاق می‌شود  و خام فروشی دامن استان را گرفته و از سویی دیگر ورود دلالان هم قوز

قناعت با تاکید بر اینکه محصولات درجه یک و  استراتژیک استان ما در سبد خارجی‌ها است آن گونه که با برند خارجی به جاهای دیگر صادر می‌شود گفت: زعفران ما مرغوبترین زعفران جهان است اما بعد از خروج از مرز به نام ما صادر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در زرشک هم با کمکی که وزارت جهاد و تعاون روستایی انجام داده خوشبختانه اتفافات خوبی رخ داد چرا که تا قبل از خرید حمایتی زرشک ان گونه که به ما منعکس شد زرشک به مصرف دام رسیده بود.

بیشتر بخوانید   ۲۳۰۰ جهادگر در خراسان جنوبی فعال هستند

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در دو سال اخیر در بخش دام هم دامدار استان فلج شد چرا که کمبود نهاده‌های دامی را داشتیم هرچند بخش اعظم مشکلات ملی بود اما در چند سال اخیر مدیریت ضعیف و وجود دلالان سبب شد دام‌های مولد به کشتارگاه بروند.

قناعت با بیان اینکه ظرفیت کشتارگاه ما در استان ضعیف است که اینها خلاصه‌ای از وضعیت و مشکلات کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی است و  انتظار این است مدیریت جدید با برنامه ورود کند.

وی ادامه داد:  مدیریت جدید چهره دانشگاهی است که ما همه از او انتظار و توقع زیادی داریم تا نسخه جدید برای مشکلات استان داشته باشد و باید برای جلوگیری از خام فروشی برنامه داشته باشد.

قناعت افزود: اگر استانی پیشرفت کرده مطمئنا مدیران جهادی کار کردند و اگر دنبال روزمرگی بیفتیم نمی‌توانیم توسعه و تحول را رقم بزنیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مدیریت جدید در سکانداری این نهاد باید نسخه جدید ارائه دهد چرا که جهاد کشاورزی مجموعه‌ای تاثیرگذار در معیشت مردم است و باید از ظرفیتش استفاده کرد.

وی مجموعه جهاد کشاورزی را مجموعه‌ای عریض و طویل دانست و افزود: در طول مدیریت در هر کجا که مدیری همراهی نکرد او را تعییر دهید.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها